Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik heb het idee dat veel paarden er niet anders op lopen, dus als je toch een hoofdstel koopt, waarom zou je dan geen mexicaan nemen als je dat mooi vind? Ik vind het zelf ook echt supergaaf

vind `m echt heel mooi,
ik denk zelf dat ie niethestejente schreef:Nee, een mexicaanse neusriem is helemaal niet scherper dan een gecombineerde of hoge neusriem. Hij is zelfs vriendelijker dan die twee andere modellen

Ryanne_ schreef:hestejente schreef:Nee, een mexicaanse neusriem is helemaal niet scherper dan een gecombineerde of hoge neusriem. Hij is zelfs vriendelijker dan die twee andere modellen
dit is niet waar. Ik heb ook een mexicaanse neusriem gekocht een tijdje geleden. Ik wou hem in de eerste instantie omdat ik het ''mooi'' vond, maar heb me er in verdiept toen en hij werkt wel degelijk scherper in. Een gecombineerde neusriem bijvoorbeeld zit aangesloten over de hele breedte van de neus, de mexicaanse neusriem werkt in op 1 punt, dus is scherper. Ik kon het verschil ook merken bij mijn pony, de ene pony gaat er tegen in verzet en kan je dus beter een gecombineerde hebben en de ander loopt er veel fijner op. maar hij werkt dus wel degeleijk scherper in.
iedereen zecht, ja , alle druk komt op het rondje op de bovenkant van z`n neus!, zo`n neusriem heeft
. als je met een zo`n neusriem rijd is het direct; ohhh, die rijd met zo`n neusriem.
hestejente schreef:Hoog tijd dat je eens bijleest dus Ryanne_: http://www.sustainabledressage.net/tack/bridle.php#drop

.