Vorige week heb ik met een zadelmaker gesproken en hadden we het over zijn ervaringen met de LH singel. Die schok zeer van mijn verhaal en al helemaal toen hij de desbetreffende singel onder ogen kreeg. Hij liet mij de singel zien die hij als LH verkoopt en dat lijkt een compleet andere singel. Hij heeft voor mij contact gehad met de leverancier van de singels en die legde uit dat hij van leverancier veranderd is, doordat u ook niet achter de “kwaliteit’ stond die Divoza leverde en zijn naam hier niet aan wilde verbinden (zeer begrijpelijk!)
Ben vandaag wel even naar Divoza gegaan, omdat ik het belachelijk vind dat een singel van 130 euro zoals het nu lijkt het geen 2 jaar vol houdt. Na 4 maand gebruik waren de stoten door.. (maar dat hadden ze toch opgelost (nieuwe stoten) was zijn antwoord...
) De ringen gaan roesten (dan ligt hij te vochtig volgens de verkoper) en het leer vertoont scheuren (teweinig ingevet natuurlijk
) Ook is de ring tussen de voorbenen al enorm aan het oprekken en scheuren wat volgens hem betekende dat mijn paarden eraan hangen (pppfff huhu
)Het is eigenlijk te ziek voor woorden hoe hij mij eigenlijk als aansteller en leugenaar uitmaakte, maar dat is een ander verhaal.
Ik wil jullie waarschuwen dat ze de singels volgens de verkoper die ik gesproken heb nog volledig in de handel hebben, ze nog steeds worden besteld en in de basiscollectie blijven. Ook de naam Lammert Haanstra blijft er volgens hem aan verbonden. Toen ik hem erop wees dat hij niet meer te vinden is in de nieuwe catalogus was hij verbaast. Ik was er namelijk vanuit gegaan dat ik een singel uit de restpartij had gekocht. Op de website staat hij inderdaad nog steeds te koop. Hij wilde verder ook helemaal niks doen aan mijn klachten, enkel de bekende 'aantekening'
. De singel zoals hij nu eruit zag was door normaal gebruik en wat gebruikt wordt slijt.Er gaan dus 2 soorten singels over de toonbank onder uw naam met hetzelfde prijskaartje maar totaal verschillende kwaliteit. En als ik de medewerker van Divoza Leek mag geloven, zijn ze niet van plan die singels uit de handel te nemen.
De echte Lammert Haanstra singel kan je op een paar punten onderscheiden van de Divoza singel; De bevestigingen van de ringen is bruin bij de LH singel en hij heeft het LH label. Verder zijn de kussens gevormd bij de LH singel en is de algemene kwaliteit niet eens te vergelijken...
Een waarschuwing dus voor iedereen die naar een longeersingel op zoek is.
Heb Lammert zelf een mail gestuurd om hem ook van dit bedrog (dat vind ik het namelijk) op de hoogte te stellen. Heb van Haanstra een mail terug gehad dat zij gegarandeerd hebben gekregen dat de singels bij Divoza niet meer verkocht zouden worden en dat zij er ook zeker werk van maken, maar hoe snel dat ook in praktijk gebracht wordt...
Mij zal je voorlopig in ieder geval niet meer treffen in deze winkel....

En de betreffende medewerker heeft ook al mijn respect verloren.. Singel van 130 euro mag troch niet binnen een half jaar gewoon uit elkaar vallen.....

als je daarmee drijgt gaan ze zo overstag.
Want daar produceren ze de singels..