Trekker Pro endurance classic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia78

Trekker Pro endurance classic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 11:05

Hallo, ik heb topics over dit zadel gezocht maar dit zijn vrijwel oude topics. :o
Ik heb sinds gisteren een Trekker pro endurance classic zadel om een weekje te testen.
Deze ligt heerlijk op mijn fries waar veel zadels op schuiven. Hij ligt zeer stabiel en ik vond mijn paard meteen al een stuk vrolijker en ontspannener als anders onder het zadel.
Nu had ik mijn beugelriemen andersom gehangen met de gesp naar beneden en deze met het uiteinde vast getaped omdat ik een behoorlijk stuk beugeriem over heb dankzij mijn korte benen.
Eenmaal op het zadel kwam ik er al snel achter dat de lengte v/d beugelriemen die ik anders ook had ineens veel te lang was met dit zadel. Even de beugelriemen korter maken zat er niet in want ik had er een hele lading tape om :+ Deze heb ik inmiddels dus wel 2 gaatjes korter gemaakt omdat ik op mijn tenen in de beugels stond. Verder had ik het idee dat ik achterover gedrukt werd omdat het zader van voren breed zit (ja hoe leg je dat uit?) Ik zou graag tips en ideeën krijgen van mensen die ook ervaringen met dit zadel hebben. Wat voor beugelriemen hebben jullie bij dit zadel? Hoe dragen jullie deze, onder het zweetblad of erover.
Hoe is de ervaring van het begin tot op langere periode wat je met dit zadel hebt? En dan bedoel ik heb je misschien ook het goevoel gehad dat je achter in het zadel gedrukt werd?

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 15:29

He wat jammer.....Helemaal geen reactie`s |( :P

Ik heb er inmiddels 3x mee gereden. Mijn paard reageerd super op dit zadel. Van de singel en zadelnijd is weinig meer over.
Mijn balans word steeds beter. In stap heb ik niet lang hoeven wennen. De draf is nog wat onwennig maar hierbij kunnen de beugels nog wel een gaatje korter.
Toch blijf ik het gevoel hebben iets naar achteren gedrukt te worden terwijl ik voor mijn gevoel ook weer recht zit.
Ik heb zware rug problemen en met dit zadel kom ik met veel minder pijn van mijn paard. Nog een paar daagjes dan zit de testweek erop.
Stiekum baal ik hier enorm van. Ik denk dat ik het wel aangedurfd had om met dit zadel verder te gaan.
Helaas heb ik hier nog 2zadels in de verkoop die eerst weg moeten. Mijn paard en boomzadels wil op de een of andere manier niet echt.
Zelf rijd liever met boomzadel maar als ik dan naar mijn tevreden paard kijk en naar een minder zere rug dan denk ik dat ik wel weet wat de keuze straks word.
Ervaringen en/of tips zijn nog steeds van harte welkom hoor *\o/*

mirkip

Re: Trekker Pro endurance classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:27

Ik heb persoonlijk geen ervaringen. Maar heb ook naar dit zadel zitten kijken voor mijn IJslander met zeer korte rug.
Dus ik vind gebruikservaringen wel zeer interessant :j Al denk ik toch niet dat 't dit zadel gaat worden voor mijn poownie. ;)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 07:08

Ik heb de Trekker pro adjust voormijn haflinger met boommaat 40/42, erg breed dus ;)
In het begin zit het wat breed, dat klopt, maar als je er een tijdje mee hebt gereden dan went dat en merk je er niks meer van./
Verder zijn er nieuwe kussens voor onder de trekker die bij de benen smaller zijn gesneden waardoor je meer in de v-vorm komt te zitten en dus minder breed.
Het kan goed zijn dat jou kussens onder het testzadel ouden zijn;)

Als je achterover word gedrukt kan het zijn dat je je boom te smal hebt gedraaid, of je zou de beugels kunnen verhangen in en achterste beugelhouder?

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 13:25

mirkip schreef:
Ik heb persoonlijk geen ervaringen. Maar heb ook naar dit zadel zitten kijken voor mijn IJslander met zeer korte rug.
Dus ik vind gebruikservaringen wel zeer interessant :j Al denk ik toch niet dat 't dit zadel gaat worden voor mijn poownie. ;)

Waarom gaat dit zadel het niet worden dan? :o

Opzich vind ik de kussens onder het zadel niet echt breed, juist mooi gevormd.
Het is ook nog een splinternieuw zadel. Ik zal ffe zien of ik vandaag of morgen even wat foto`s maken kan *-:)

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 16:15

omdat ik denk dat 't bij mijn IJs meer het idee is van: zadel, waar ga je met het paard naartoe?
IJslander is 1m36 met een kussenruimte van max. 45 cm :?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:44

@Mirkip, mijn haflinger heeft een max draagvlak van 40 cm.
Wij hebben speciale kussens op maat laten maken van 38 cm in de Trekker fabriek.
Dit was het enige zadel op de markt welke kort genoeg was ;) dus dan moet hij op jou ijsco wel passen.
Ik ben nog geen paard tegen gekomen met een korter draagvlak dan mijn haflinger hihi!!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 08:38

als je achterover wordt gedrukt in je zadel, dan ligt vaak de voorkant te hoog en zou de boombreedte wel eens te smal kunnen zijn. Vraag eens of iemand er naast gaat staan en wat foto's van jou op je paard maakt, dan kan je het zelf zien

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 08:42

Maar dan moet het nog wel mooi staan (vindt ik persoonlijk). Mij lijkt het niks dat 't zadel groter lijkt dan 't paard, al passen de kussens dan misschien wel. Maar dat neemt niet weg dat 't zadel niet de moeite waard is om het ooit te proberen of te lenen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 06:30

@mitkip, tja daar had ik nog niet bij stil gestaan.
Het is idd ;) best een groot zadel kwa geheel, hier een foto van het zadel op mijn haflinger van tussen de 1.45/1.50 m.

Afbeelding

meerhofh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 08:09

Ik heb dit zadel ook als testzadel gehad op mijn kruising fries-anda. Ik vond het zelf niet zitten, kon er niet aan wennen dus heb 'm niet genomen. Maar ik herken wat je zegt dat je wat naar achteren wordt gedrukt. Ik heb inmiddels een stuk of 10 zadels geprobeerd op mijn paard en had bij de meeste zadel dit probleem. Dit was niet omdat het zadel dan te smal was, maar kwam door de vorm van het zadel/boom tov van de rug van mijn paard. Het zadel ging steeds wat voor en achterover kiepen in draf.
Mijn merrie heeft aardig brede schouders die redelijk ver naar achteren liggen en een ietsje holle rug. Wat voor rug heeft jouw paard? Van de boomloze zadels lag alleen die van Heather Moffet wat dat betreft goed (als je overigens een zadel zoekt voor rugproblemen is dat een heerlijk zadel). Ik dacht altijd dat boomloos toch wel redelijk goed zou moeten passen maar dat gaat voor mijn paard niet op en misschien voor jouw paard ook niet? Als jouw paard een iets holle rug heeft worden de dikke panelen van de trekker moeilijk op de juiste wijze gevormd naar je paard. Zeker als de schouder ook nog wat ver naar achteren ligt. Dan wordt het zadel steeds wat achterover geduwd door de (bij een fries toch al hele beweeglijke) schouders. Het komt dus heel erg nauw met de vorm van de kussens, ook bij boomloos.

Ik heb nu in de equestor wispelaere eindelijk een zadel gevonden die mijn merrie echt goed ligt en niet kiept ofzo. Pasvorm van deze zadels zijn erg goed. Zij hebben bijv. ook de trail die een lekker zit heeft voor mensen met rugproblemen.

Ik hoop voor je dat je het zadel goed kan krijgen want ik weet uit ervaring hoe vervelend het is als je eindelijk een zadel hebt gevonden wat je heerlijk vindt rijden en dan blijkt het toch niet helemaal te passen!

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 14:04

Hallo,

Nou, helaas is dit zadel het niet geworden. Ik heb er 4x mee gereden. 2x ging super. Geen rugpijn en niks.
De 3e keer ging al minder. Paard gespannen (lag niet aan het zadel hoor) want het waaide enorm.
4e keer was de singelnijd/zadelnijd ook weer flink terug. Toen ik met het zadel aankwam dribbelde meneer alweer (oude gewoonte)
Tijdens het rijden lag ik er 2x bijna af omdat hij echt overal van schrok (ook weer harde wind) ik verloor steeds mijn beugels die ik normaal altijd boven het zweetblad heb.
Ik voel mezelf toch zekerder op een boomzadel want na die 4e keer heb ik weer krom gelopen v/d rugpijn.
Er is 1 boomzadel geweest die mijn paard knap respecteerde en dat was een Bates Isabelle Werth zadel. Hier heb ik een mooie poos op gereden.
Helaas constateerde mijn instructrische dat hij net ietsiepietsie te lang was voor mijn paard (hij was met 18 inch trouwens te groot voor mij)
Hierna het ik nog een Equestor david de wispelaere(is nog te koop) idd gehad. Deze las na aanpassing van de zadelmaker echt heel mooi en zit ook heerlijk alleen schuift en beweegt ie als de ziekte. Mijn paard is een erg gevoellig dier en word daar helemaal kriegel van. Na de lange ellendige winter heb ik een Frank Baines Capriole(is ook te koop) aangeschaft maar mijn paard is daarna weer zo in bespiering toegenomen dat hij veel te krap is geworden. Ik heb nu toch weer mijn zinnen een beetje gezet op een bates met Cair. Dit maal een Innova. Deze kussens zijn een stukje korter dan de Isabelle.
Toch jammer v/d Trekker pro. Het is een schitterend zadel.

Mijn beesie trouwens
Afbeelding

meerhofh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:35

Nou, hopen dan maar dat de bates het helemaal is voor je! Heb je zaldi al eens geprobeerd? die hebben ook wel een goede pasvorm voor barokke paarden. Op de mijne lagen ze iig best goed. Ik vind ze niet zo lekker zit als de equestor, maar verder zeker geen slechte zadels.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 13:41

Ik heb de zaldi`s wel eens gezien maar dat trekt me op de 1 of andere manier niet.
De bates Isabelle was een fijn zadel maar achteraf jammer genoeg te lang. Ik hoop idd dat de Innova goed is en dat we het zadeldrama eindelijk achter ons kunnen laten.
Jaaaa die equestor zit goddelijk he? Heerlijk. Zo jammer dat ie zo bewegelijk is op mijn paard :+

meerhofh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:07

ja, de equestor zit ronduit heerlijk! Ben erg blij dat ie zo goed ligt op mijn paard. Wel jammer dat die zo schoof op jouw paard. Op mijn paard ligt hij juist heel stabiel terwijl andere zadels juist snel schuiven. Zo zie je maar dat het bij elk paard weer ander is hè :)

Leuk paard heb je trouwens!