Ik heb sinds gisteren een Trekker pro endurance classic zadel om een weekje te testen.
Deze ligt heerlijk op mijn fries waar veel zadels op schuiven. Hij ligt zeer stabiel en ik vond mijn paard meteen al een stuk vrolijker en ontspannener als anders onder het zadel.
Nu had ik mijn beugelriemen andersom gehangen met de gesp naar beneden en deze met het uiteinde vast getaped omdat ik een behoorlijk stuk beugeriem over heb dankzij mijn korte benen.
Eenmaal op het zadel kwam ik er al snel achter dat de lengte v/d beugelriemen die ik anders ook had ineens veel te lang was met dit zadel. Even de beugelriemen korter maken zat er niet in want ik had er een hele lading tape om
Deze heb ik inmiddels dus wel 2 gaatjes korter gemaakt omdat ik op mijn tenen in de beugels stond. Verder had ik het idee dat ik achterover gedrukt werd omdat het zader van voren breed zit (ja hoe leg je dat uit?) Ik zou graag tips en ideeën krijgen van mensen die ook ervaringen met dit zadel hebben. Wat voor beugelriemen hebben jullie bij dit zadel? Hoe dragen jullie deze, onder het zweetblad of erover.Hoe is de ervaring van het begin tot op langere periode wat je met dit zadel hebt? En dan bedoel ik heb je misschien ook het goevoel gehad dat je achter in het zadel gedrukt werd?

Al denk ik toch niet dat 't dit zadel gaat worden voor mijn poownie.