Bitten met tongvrijheid, anderen dan Myler?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Bitten met tongvrijheid, anderen dan Myler?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 21:29

Nu ik weer een bit wil gaan gebruiken in de training van mijn paard wil ik het ook graag direct goed doen. Twee jaar terug uitleg gehad over Mylerbitten en daar ben ik erg van gecharmeerd. Nu vroeg ik mij af of er nog meer bitten zijn met een soortgelijke werking en dus de tongvrijheid.
Iemand suggesties?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:59

Ik rij zelf ook met een Myler met tongvrijheid, de MB04, echt een heel fijn bitje.
Wil er ook 1 bij in pelham-versie, dus ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of soortgelijke mondstukken ook door andere merken gemaakt worden.
Ben wel wat van Sprenger tegen gekomen, maar die waren nog veel duurder dan Myler.... ;(

[edit] Het sprenger bit was een danger-versie, dus niet met tongvrijheid, pardon :o
Laatst bijgewerkt door Dabo op 29-04-10 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Re: Bitten met tongvrijheid, anderen dan Myler?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 22:01

Ai, nog duurder.. Myler is al niet zo'n budgetmerk :P

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:30

Er zijn wel bitjes te koop met enige tongvrijheid, google maar op bitten met tongvrijheid. :-)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:45

Ik begrijp dat je de myler te duur vindt? Aangezien je verder gecharmeerd lijkt van de bitten. Ik gebruik ook een MB04. Gekocht via marktplaats, voor 35 euro :D Daarnaast heb ik kimblewicks die ik zo nu en dan gebruik, maar die hebben een ongebroken mondstuk.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 22:56

Die kimblewicks, HJ, hebben die een recht mondstuk, of zijn ze anatomisch gevormd..? :D
Mijn 2e Myler (die jij toen geleend had) kwam ook van Marktplaats.
Maar het bit wat ik nu zoek.. zullen we helaas niet op marktplaats vinden vrees ik ;(

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 23:30

Recht en ongebroken, en met tongvrijheid :)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 23:57

Te duur is overdreven, maar ze zijn wel redelijk aan de prijs. Toch wil ik liever een goed duurder bit, dan een minder prettig goedkoop bitje.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 06:34

Ik heb een correctiebit, deze heeft ook tongvrijheid. Ik heb ook een myler gehad, level 1, maar op dit bit doet ze het beter :)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 08:05

hestejente schreef:
Recht en ongebroken, en met tongvrijheid :)
Die heb ik nu al, in Pelham versie.
RianneH schreef:
Te duur is overdreven, maar ze zijn wel redelijk aan de prijs. Toch wil ik liever een goed duurder bit, dan een minder prettig goedkoop bitje.
Precies!
Bella doet het prima op de Myler in de bak, maar op buitenrit heeft ze toch net even een bitje nodig waar ze wat meer ontzag voor heeft... :o Dat rijdt fijner voor haar, en ook voor mij ;)
WendyBZ schreef:
Ik heb een correctiebit, deze heeft ook tongvrijheid. Ik heb ook een myler gehad, level 1, maar op dit bit doet ze het beter :)
de level 1 bitten van Myler hebben geen tongvrijheid :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:26

Ts, als ik jou was zou ik gewoon even op marktplaats of bij EA kijken als je een minder dure myler wil.

wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:31

Trust heeft ook bitten met tongvrijheid. Prijzen zijn volgens mij vergelijkbaar met die van Myler.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 15:12

hestejente schreef:
Ts, als ik jou was zou ik gewoon even op marktplaats of bij EA kijken als je een minder dure myler wil.

Dat zal ik doen, maar dat is niet het doel van dit topic. Ik wil me niet blind staren op een merk en hoop dat er ervaringen zijn met andere soortgelijke bitten. Om zo ook de merken bij elkaar te kunnen afwegen ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:09

Okee, welke andere merken neem je dan nog meer mee in je overweging? Ik begrijp dat je een anatomisch gevormd bit zoekt?

Ik heb een watertrens van sprenger gehad. Zo'n bit dat zeg maar iets rond loopt en de vorm van de mond goed volgt. Voor mijn paard was het bit te dik en te zwaar van gewicht. De myler is juist mooi dun en licht. Ben er erg blij mee. Daarnaast gebruik ik ook - behalve dus de kimblewick - een gewone lichtgewicht dubbelgebroken bustrens voor longeren, daar doet mijn paard het ook prima op.