Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
siskeh schreef:ik "snap" niet precies hoe de libra rope bridle werkt, maar wil je serieus dressuurmatig trainen?
Want dan kan je waarschijnlijk beter een sidepull gebruiken?
siskeh schreef:Ik zag het linkje![]()
Maar ik "zie" niet hoe het werkt, als sidepull, kruislings, onder de kin oid.
N0N00 schreef:siskeh schreef:Ik zag het linkje![]()
Maar ik "zie" niet hoe het werkt, als sidepull, kruislings, onder de kin oid.
Onder de kaak kruisend
http://home.wanadoo.nl/pro-dieren/bitlo ... ex_nl.html
siskeh schreef:@nini_roosje:op welke ringetjes rij je dan met een kaptoom?
S hack of bloem hebben toch hefboomwerking? dat lijkt me voor veel paarden te heftig

) maar ik wil graag meer weten, dus vandaar mn vragen 
siskeh schreef:Je rijd dan op die 2 ringen naast de ring in het midden?
Dat 2e type vind ik ook niets
Er zijn trouwens ook kaptomen zonder ijzeren ketting erin, die zijn dus ook niet "goed" volgens jou?
Ik heb overigens geen ervaring met het rijden op kaptoom(gaat zeker nog komen) maar ik wil graag meer weten, dus vandaar mn vragen
Moet trouwens zeggen dat de gemiddelde Sidepull vrij los zit, dat werkt IMO ook niet erg bevordelijk.
Anoniem schreef:ik ben ook geen fan van een side pull. Dat is echt een veredeld stalhalster. Je kunt dan beter een academische kaptoom nemen. Veel duidelijker. CRB ben ik ook geen fan van. en die libra ken ik niet. Maar die optomingen zijn allemaal niet geschikt voor een constant contact. Neem dan een S hack of bloem. Kingekruist kan ook maar daarvan vind ik de release niet goed. Dus mijn voorkeur heeft de kaptoom S hack of bloem.
@Katia: als je controle nodig heb via je hoofdstel doe je toch iets verkeerd
, maar zoals je zelf zegt een side pull is een veredeld stalhalster. N0N00 schreef:Anoniem schreef:ik ben ook geen fan van een side pull. Dat is echt een veredeld stalhalster. Je kunt dan beter een academische kaptoom nemen. Veel duidelijker. CRB ben ik ook geen fan van. en die libra ken ik niet. Maar die optomingen zijn allemaal niet geschikt voor een constant contact. Neem dan een S hack of bloem. Kingekruist kan ook maar daarvan vind ik de release niet goed. Dus mijn voorkeur heeft de kaptoom S hack of bloem.
@Katia: als je controle nodig heb via je hoofdstel doe je toch iets verkeerd
Ik weet niet of dat klopt,maar ik heb al van verschillende mensen gehoord dat een s hack nogal streng is , dus eigenlijk niet veel verschil in "pijn" dan met een gewoon bit ?
Of is dat onzin?
. katia1993 schreef:Die van harry's horse wil ik wel. Hij is helemaal niet duur (nog geen 50 euro), maar hij is er enkel in maat full. Ik vrees dat hij niet verstelbaar is tot pony.
N0N00 schreef:katia1993 schreef:Die van harry's horse wil ik wel. Hij is helemaal niet duur (nog geen 50 euro), maar hij is er enkel in maat full. Ik vrees dat hij niet verstelbaar is tot pony.
In de paardenwinkel hadden ze ook een vergelijkbaar model van Harry's Horse cob, volgens mij moet dat lukken voor pony, aangezien ze nogal klein zijn; de haflinger heeft normaal een cob/kleinste full,maar toen ik het hoofdstel full op het kleinste zette,was het veel te klein..
Warrige uitleg ^^,kortom maat is vrij klein ^^
moonemoon13 schreef:umh ik zou gewoon een touwhlster nemen want dat heeft net iets meer druk dan een stalhalster en het isook nog dun. je geeft gewoon meer druk op de neus en dat is het. maar ik rijd ook met z'n harry horses hoofdstel (reed) ik gebruik gewoon een touwhalster met touwteugels of een stal halster met halster touw en neckrope:P.