Hoe van martingaal af komen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AmberHeijman

Hoe van martingaal af komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 21:16

Ik heb zeg maar een hele simpele vraag. Ik heb nu een martingaal aan mijn paardje hangen. Dit hebben we gedaan omdat ze toen in de steiger/opstand periode zat en we deze gewoon echt nodig hadden. Nu zit hij op z'n laatste gaatje want echt nodig hebben we hem nu niet meer. Maar eigenlijk wil ik er zo snel mogelijk vanaf aangezien ik over een paar maanden wel wil starten. Hoe moet ik dit doen? Ik kan niet afbouwen want hij zit nu op z'n lost, maar moet ik hem er gewoon af halen? Ik overleg het nog met mijn instructrice, maar ik vraag het me ook af. :)

Alvast bedankt!

_Ella_

Re: Hoe van martingaal af komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:17

je kan hem er gewoon af halen inderdaad. Als hij niet nodig is, doet hij ook niets, en merkt je paard als het goed is niet eens of hij wel of niet om zit.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:18

Of je laat hem gewoon even zitten met rijden. Als je een kwartiertje bezig bent en het gaat goed haal je hem eraf.
Als je bang bent dat het tussen jouw oren zit, en je dus misschien wat minder zelfvertrouwen krijgt als hij eraf is, dan kun je dit ook eerst doen als je les hebt.
Succes ;)

Charna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 00:05

Je zegt het zelf al, afbouwen kan niet, dus je zult hem er toch gewoon af moeten halen. Gewoon eens proberen en er vooral zelf niet anders om worden. Gewoon hetzelfde gaan rijden als anders en je er niet druk om maken. Want als je je druk gaat maken voelt je paard dat natuurlijk wel, terwijl er waarschijnlijk niks aam de hand is als je de martingaal gewoon weg laat.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 07:05

Je zou ik het begin eerst kunnen beginnen met rijden met het ding om, als het goed gaat en paard mooi ontspannen is ding eraf. Zo steeds een stapje verder gaan..

Kisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 14:49

Mijn bijrijdpony had ook altijd een martingaal om, maar van mijn instructeur moest ik heb er eens afhalen.
Dus gewoon in 1 keer eraf gehaald, en ik merkte helemaal geen verschil.

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 09:00

bij mijn 1e pony reed ik ook altijd met een martingaal,.
toen had ik een keer een onderlinge wedstrijd en moest die er dus vanaf, en dat deed ik ook, sinds toen heb ik helemaal niet meer met een martingaal gereden , alleen met springen dan

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:36

RT-P ->> HAR