_Marinke_ schreef:Exter; en dat is dus juist wat je op de grote stallen ook ziet die vooral veel paarden ook inrijden. 1 a 2 (soms 3) zadels voor het jonge spul, met vaak een bontje o.i.d. inderdaad. Ik ga echt neit alle zadels perfect aanpassen..

Je snapt mijn vraag niet helemaal denk ik. Ik vroeg, wat zou jij doen?
Kijk, je klinkt heel zwart-wit namelijk, 'ik wil niks onder mijn zadel, ik ben daar tegen'
Dat mag jij vinden natuurlijk en ik wil je ook helemaal niet overtuigen van het tegendeel ofzo. Ik wil je wel even uitdagen verder te kijken. Als jij nou in zo'n situatie zat, zou je dan nog steeds zo denken als nu? Zou jij als je 3 fijne paarden aangeboden kreeg die zonder problemen met één zadel kunnen lopen in theorie, zou je dat doen, met een bontje ertussen voor de kleine oneffenheidjes, of zou je dan ook nog zeggen, nee, ik koop 3 zadels? Dat je dus 3 dezelfde zadels in de kast hebt hangen met slecht minieme verschillen, omdat je perse niet met bontje wilt rijden?
Nogmaals ik bedoel dit echt niet om jou aan te vallen...maar ik zie soms mensen die zo pertinent ergens tegen zijn, maar dan blijkt dat ze ook in een situatie verkeren waarin ze heel makkelijk ergens tegen kunnen zijn omdat ze er zelf toch niet mee te maken hebben...(ik vind het lastig te omschrijven wat ik bedoel, sorry als je het niet begrijpt)