Massimo trial!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mamendt

Massimo trial!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 11:59

hoi allemaal...

Een vraagje.. :o ik heb mijn nieuwe massimo trial gekregen!! :D Dus helemaal blij, nu heb ik straks gereden en het is zooo onwennig. Ben mijn hele zit kwijt de ponie ( haflinger) liep ook helemaal uit balans, natuurlijk omdat ik ook niet lekker zat.
Toch bij de proefrit op een gebruikte massimo vond ik hem helemaal geweldig!
Heb ik nu toch een verkeerde keus gemaakt of gewoon geen geduld??
Wie heeft ook een massimo trial en wat waren jouw bevindingen??
Ben eigenlijk een dressuurzadel gewend dus de overgang is wel wat groot mischien....kwestie van wennen????

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:00

als je op massimo trail zoekt vind je misschien meer ervaringen..

Anoniem

Re: Massimo trial!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:24

Het is een Trail geen trial. Verder kon ik er zo mee weg rijden. Ook met het test rijden heb ik gesprongen enzo. Niets aan de hand. Past het zadel wel?

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 13:30

Het past wel...maar nog niet helemaal zoals het moet, esther van Green distance komt van de week nog eens kijken. Ik vind het zowieso wel wennen hoor...maar ik heb ook weinig geduld!

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 13:31

Anoniem schreef:
Het is een Trail geen trial. Verder kon ik er zo mee weg rijden. Ook met het test rijden heb ik gesprongen enzo. Niets aan de hand. Past het zadel wel?

Oeps sorry .... TRAIL!!! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:32

mamendt schreef:
Het past wel...maar nog niet helemaal zoals het moet, esther van Green distance komt van de week nog eens kijken. Ik vind het zowieso wel wennen hoor...maar ik heb ook weinig geduld!

Als het nog niet helemaal goed ligt. Moet je er ook niet mee rijden. En even wachten tot Esther is geweest. Verder is het gewoon wennen en geduld hebben

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:36

ik heb het testzadel gereden.
maar ik vond hem te zwaar en lomp voor mijn smalle draver, en niet lekker zitten.
ook mijn paard werd niet vrolijk van het zadel, en ging er zelfs onder kreupelen.. ( terwijl de vulling voor hem was aangepast.)
terwijl hij dat niet deed bij zijn eigen zadel waar hij uitgegroeid was, en dus niet meer paste.

terwijl ik in de winkel helemaal gek was van het zadel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:39

als je paard kreupel loopt onder een zadel past je zadel gewoon niet ;)

Zelf heb ik hem ook voor mijn draver. En vind hem zeker niet zwaar. Lomp misschien wel een beetje. Maar het is ook maar net voor welk doel je hem gebruikt.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 14:37

Ik vind hem ook zeker niet zwaar of lomp..hij ziet wel wat robuuster uit dan bijvoorbeeld mijn dressuurzadel. Ik heb hem speciaal laten aanmeten voor mijn haflinger daar vind ik hem ook qua type mooi bij passen. Op het testzadel heb ik heerlijk gereden maar die was ook al mooi soepel. Omdat deze nieuw is voelt het leer nog glad en stug aan.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:41

Als je van een zadel met een vrij smalle zit komt, dan kan een Massimo Trail best wennen zijn. Ik kwam van een Hulsebos Endurance en dan is de overgang naar een Trail best groot. Je hebt dan ineens veel meer 'zitvlak'. Ik ging schuiven in het zadel, kon niet rechtop zitten, kon mijn benen niet goed aanleggen...

Mijn paard liep er echter vanaf het eerste moment super mee, ook ondanks mijn brakke zit, vandaar dat ik ook wilde doorzetten. Het heeft bij mij echter wel een paar maanden gekost om mijn zit terug te vinden en geen spierpijn meer te hebben, maar dat is gelukkig allemaal in orde gekomen met de juiste hulp (instructie). En naarmate het leer soepeler wordt zal dat ook beter gaan.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 15:50

ja, dat gevoel heb ik ook heel sterk alsof ik mijn benen niet goed kan aanleggen!!! Net of mijn haflinger ook drie keer zo breed is geworden! Ik kwam inderdaad van een redelijk smal dressuurzadel af...hellaas te smal voor mijn hafje vandaar deze keuze omdat ik dadelijk lekker lange bosritten wil gaan maken...

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:30

Ik heb mijn Massimo Trail sinds afgelopen vrijdag en hij bevalt super.
De eerste 10 minuten moest ik eraan wennen omdat ik hiervoor heel veel zonder zadel had gereden. Zat nu opeens een stuk hoger en steviger :D Maar ik vind 'm heerlijk zitten en hij ligt als een huis op mijn paard, dus ik ben er wel blij mee.
Zou gewoon Esther's bezoek even afwachten en zelf moet je misschien even wennen aan het nieuwe gevoel, maar dat komt vast wel goed.

ardech

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:39

Heb hem nu 2 weken ben er blij mee
Paardje ook liep helemaal lekker
Als was ik ook even me evenwicht kwijt
En dat ik de dag erna goede spierpijn
Nu 2 weken later hoef ik niet anders meer

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 14:27

nou...Esther is geweest en ik schaam me diep....ik had het zadel veel te veel naar voren liggen en hierdoor blokkeerde de schouders van mijn haflinger! En het ging schuiven.
Esther heeft het zowat een halve meter naar achteren gelegd en het zat meteen als een huis!!!! En ik had nog wel zo goed opgelet toen ze het de eerste keer voordeed!!! Kun je toch nagaan dat de ligging zo heel erg belangrijk is!! Ik rij er nu zo mee weg...dus ben helemaal happy met mijn mooie massimo!!!!

ardech

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:07

mamendt schreef:
nou...Esther is geweest en ik schaam me diep....ik had het zadel veel te veel naar voren liggen en hierdoor blokkeerde de schouders van mijn haflinger! En het ging schuiven.
Esther heeft het zowat een halve meter naar achteren gelegd en het zat meteen als een huis!!!! En ik had nog wel zo goed opgelet toen ze het de eerste keer voordeed!!! Kun je toch nagaan dat de ligging zo heel erg belangrijk is!! Ik rij er nu zo mee weg...dus ben helemaal happy met mijn mooie massimo!!!!

Gewoon zeggen dat dat niet in de handleiding stond
Ik had er in het begin ook even ruzie mee hoor

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:11

Ik heb de Massimo Tolt... erg fijn zadel voor mijn paard, zelf twijfel ik (na een ruim half jaar) nog steeds wel wat.
En dan voornamelijk omdat ik een smal bekken heb, en dit zadel nogal breed zit.
Ben nu zelfs even helemaal uitgeschakeld fysiek, maar daarna pak ik het rijden weer op en ga ik eens goed dubben en testen of ik wellicht iets met een smallere zit voor mezelf moet hebben....