zadelvormig dekje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sas_Mon

zadelvormig dekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 19:38

ik irriteer me er aan dat nu het weer warmer word en mijn paard meer gaat zweten ze zo erg onder haar dekje zweet,het ding zit op de plekken waar mijn zadel niet zit toch alleen maar voor de sier dus kan het net zo goed weg. maar dan nu mijn probleem...
welk merk heeft mooie, kwalitatief goede (dus niet na 5 ritjes in de zon dat de rand verkleurt oid) dressuurzadelvormige dekjes?
ik zag dat eurostar ze had maar nu niet meer en kan ze ook nergens anders vinden in een beetje kwaliteit.

of ben ik nou de enige pietlut die vind dat haar paard niet extra hoeft te zweten om dat ik het vierkante dekje zo mooi vind :+

thanx

KevinJ1

Re: zadelvormig dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:41

Ik heb er 1 van kieffer die is echt super stevig en is ook voor gevormd zeg maar.. zodat de kamer van je zadel mooi vrijblijft.. kijk anders even op google..

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:42

Bij Ooteman heb je ze nog wel van ES...

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:01

Heb er 1 voor de shet in VHZ maat cob , merk onbekend, gewoon van katoen, fijn dekje maar gebruik hem niet zo vaak
Heb er ook 1 van Divoza (full dressuur), volgens mij 1 van de laatsten destijds die niet zwart of wit was, :D ik heb nl een blauwe, ook
een simpel katoenen exemplaar, gebruik hem erg graag in de zomer, al meerdere keren gewassen maar hij blijft erg mooi en
is ook nog niet verkleurd, ben er dan ook erg blij mee

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:33

Bij de Paardendrogist kun je mooie kwalitatieve dekjes krijgen, in zadelvorm en ook voor een dressuurzadel. Hun merken: HAF en Stubben.
Van Stubben heb ik zelf zo'n dekje voor een veelzijdigheidszadel gehad, en die gaan erg lang mee en blijven ook mooi na het wassen.

Kijk eens op: Paardendrogist dekjes

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:38

Ik reed zomers ook altijd met zadelvormige dekjes.... ben sowieso niet zo'n dekjes freak.

Ik had 2 dikkere dekjes(te koop) die ik om en om gebruikte. Zijn niet verkleurd, en reed toch elke dag buiten.

Ik ben toen op zoek gegaan naar dunnere zadelvormige dekjes, na lange zoektocht die van HH gevonden. Mooie kwaliteit, liggen goed.

Heb er toen meerdere gekocht om door te verkopen.... echter hebben de meeste ruiters er schijnbaar geen boodschap aan dat hun paard zich de ziekte zweet onder dikke anky pads:)

Maar goed, ik rij ook niet als het 30 graden is...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:40

Je bent niet de enige hoor, ik vind ze ook fijn in de zomer. Helaas kon ik bij mijn vorige paard er niet zo 'n dekje opleggen, ik reed met een bontje onder mijn zadel, en dan zat dat zadeldekje heel raar. Met dit paard ga ik echt wel met een zadelvormig dekje rijden, gebruik geen bontje meer! Heb er twee, een blauwe en een witte, maar die wil ik gaan verven.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:57

Potjandosie !! Ik al die zadelvormige dekjes weggedaan afgelopen jaar omdat ze "uit" waren! :( :(
Volgens mij heb ik er nu geen een meer liggen en ik had er denk ik zo'n 30 in alle kleuren en maten!
Nu slapen er honden op in Spanje! :D :D :D
Helemaal off topic, maar moest het even kwijt!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:00

aerdenhout1 schreef:
Potjandosie !! Ik al die zadelvormige dekjes weggedaan afgelopen jaar omdat ze "uit" waren! :( :(
Volgens mij heb ik er nu geen een meer liggen en ik had er denk ik zo'n 30 in alle kleuren en maten!
Nu slapen er honden op in Spanje! :D :D :D
Helemaal off topic, maar moest het even kwijt!

tja... uit zijn al jaren... functioneel zijn ze nog steeds :) tja, het is maar net hoeveel je om de mode geeft natuurlijk.

Kunnen de hondjes in spanje ook lekker slapen :)

Toen mijn teckel nog een klein pupseltje was sliep ze ook op een dekje... kreeg ze niet stuk. maar dat was een vierkant dekje :D

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:02

Ik zweer bij de zadelvormige dekjes van het originele merk Polypads. Maar ik heb er ook nog een paar van Mattes ( met echt bont aan de gehele onderzijde)

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:56

Moderatoropmerking:
Offtopic berichten verwijderd. Dringend verzoek om hier GEEN verkoop topic van te maken. Om Sjabrakken te verkopen kun je een topic op EA openen, men kan elkaar ook een pb sturen.

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:51

Zo'n dekje wil ik ook eens aanschaffen, lijkt me heel fijn.
en niet eens zo heel lelijk.... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 01:36

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 02:47

je foto's doen het niet

edit ik dacht dat de eerste het wel deed...
Laatst bijgewerkt door Remark op 09-05-10 02:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 02:49

ik vind het trouwens heel slim!
denk dat ik ook maar is een zadelvormig dekje ga aanschaffen!
nou zweet mij vaste paard eigenlijk niet zo snel...
is dat bijv. ook met beenbescherming?
ik moet namelijk verplicht peesbeschermers om doen bij het springen maar daar zweet ze heel erg, dus zijn er speciale peesjes?

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 02:51

kleinvosje schreef:
Je bent niet de enige hoor, ik vind ze ook fijn in de zomer. Helaas kon ik bij mijn vorige paard er niet zo 'n dekje opleggen, ik reed met een bontje onder mijn zadel, en dan zat dat zadeldekje heel raar. Met dit paard ga ik echt wel met een zadelvormig dekje rijden, gebruik geen bontje meer! Heb er twee, een blauwe en een witte, maar die wil ik gaan verven.

kijk je wel uit dat blauw niet zo makelijk te verven is...

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 06:33

Stubben is goed en ook zeer fijn. Ik zit er zelf aan te denken om een zadelvormige te kopen voor het warme weer.

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 08:10

ik denk dat ik voor dat dekje van de paardendrogist.nl ga
Die ES bruin en ice van ooteman is wel mooi alleen vind ik te duur :P

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 08:27

Mijn paard zweet ook zo ontzettend en daarom rijd ik inderdaad met zadelvormige dekjes in de zomer. Ik heb er net 2 overgenomen van een bokker.

Er zijn er best veel te krijgen, maar veelal in rood/zwart/wit/blauw dat soort kleuren. http://www.hipponet.be heeft kwalitatief hele mooie van Mattes in veel kleurtjes (ook roze ;) ). Die zijn ook nog netjes in prijs, maar ik wilde er gelijk 2, 1 in de was en een in de tas :D, en dan vond ik het weer even te duur. Verzendkosten zijn 3,75 naar nl, dus nog goedkoper vaak als de NL shops.

Horze heeft ze ook, maar ook die kleuren zijn niet zo spannend. Wel fijne dekjes voor die prijs. In engeland worden ze ook nog veel verkocht, dan moet je zoeken op Numnah. Soms levert dat ook nog wel wat op in nederland.

Eshh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 09:48

Ik heb een zadelvormig dekje van ES voor de hete dagen.
Ik vind ze fijn en ze nemen goed zweet op.
Daarbij zijn ze tegelijker tijd niet kletsnat als je ze eraf haalt.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:07

Mattes!
Dun, voorgevormd, kleurvast, stevig, blijven droog en kunnen in leuke kleurencombi' s besteld worden, eventueel met wol onder en/of bovenop!

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:12

ik vind ze eigenlijk superlelijk maarja moet toch maar even een aanschaffen voor m'n knollie is vast fijner voor hem ;)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:13

Ik vind die van HKM wel fijn, zijn leuk qua kleur en evt ook met sierrand te krijgen dus dan ben je alsnog best wel hip :+
Op www.hkm-reitsport.de kan je een hoop voorbeelden en kleuren vinden :j