Welke springschoenen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stormpuck

Welke springschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 14:48

hallo mij paard die tikt de ijzers aan inde wei nou is me vraag welke springschoenen kan ik het beste kopen
Laatst bijgewerkt door Tanja op 25-04-10 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 14:53

Je kunt je beter afvragen hoe het komt dat je paard zichzelf steeds aantikt, want de hele dag met springschoenen lopen is naar mijn idee ook niets. Sowieso zou ik als ik jou was even overleggen met de smid, die heeft waarschijnlijk ook wel wat ideetjes over hoe je dit kunt oplossen. Succes!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 14:54

goeroe schreef:
Je kunt je beter afvragen hoe het komt dat je paard zichzelf steeds aantikt, want de hele dag met springschoenen lopen is naar mijn idee ook niets. Sowieso zou ik als ik jou was even overleggen met de smid, die heeft waarschijnlijk ook wel wat ideetjes over hoe je dit kunt oplossen. Succes!

Hier ben ik het mee eens, maar mocht je een paar springschoenen toch nodig vinden, zou ik gewoon rubberen nemen. Mijn paard staat overdag ook met springschoenen op de wei omdat ze anders haar ijzers eraf trapt en krijgt van deze nooit wondjes oid. Als je van die neopreen neemt, en die worden nat, gaan ze schuren.

stormpuck

Re: vraag op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 14:59

maar het is toch veilig die springschoenen in de wei hij tikt ze ijzer elke x aan en wil liefer voor zijn dan te laat zijn ik doe stoffe want als het regent dan gaan ze naar binnen

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 15:01

Misschien kun je abn typen, dat leest wat makkelijker. Net wat je zelf zegt, liever voorkomen dan genzen, en dus kan je beter even de oorzaak achterhalen. ;)

stormpuck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 15:03

is gewoon een paard die ruim loopt in de wei hij staat sins korrt hier dus alles is nieuw en eng dus dan gaat die ruim met de benen lopen en met springen doet die het ook maar dat komt omdat ik het nou aan het leren ben

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 15:04

doet mijn paard ook
je moet even met de smid over leggen
die van mij boog zijn ijzers iets veder naar binnen en nu kan hij ze niet meer aantikken
hij eeft het 1 x gedaan en nu doet hij het niet meer

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 16:01

Ik ga met de andere mee, vraag je smid of hij er iets aan kan doen. Het lijkt me voor je paard toch het fijnst om zonder bescherming naar buiten te gaan. Mocht het allemaal niet werken, dan kun je alsnog bescherming om doen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 16:18

stormpuck schreef:
is gewoon een paard die ruim loopt in de wei hij staat sins korrt hier dus alles is nieuw en eng dus dan gaat die ruim met de benen lopen en met springen doet die het ook maar dat komt omdat ik het nou aan het leren ben

Misschien wordt het dan nog beter als hij meer in balans komt. Je hoefsmid kan het achterijzer iets terugleggen en misschien kunnen de takken van het voorijzer iets korter, waarschijnlijk is het daarmee opgelost. Beenbescherming ben ik niet zo'n fan van, helemaal niet als je paard het vele uren per dag om moet hebben. Het gaat uiteindelijk bijna altijd irriteren en vaak worden ze er alleen nog maar onvoorzichtiger van. Ik vind het meer een noodoplossing.

KevinJ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:52

ik denk dat het niet uit maakt welke springschoenen.. ik had vorig jaar precies het zelfde.. en als ik dan een dag de springschoenen vergat lag er weer 1 af uiteindelijk heb ik besloten der zonder ijzers te laten staan.. ik werd het een beetje zat..

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:23

Ivm de vraag over springschoenen verplaats ik dit topic naar het juiste forum.

VSW-->HAR