Nieuw Hoofdstel invetten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovepalomina

Nieuw Hoofdstel invetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 08:12

Hallo Bokkers,
ik vroeg me af, ik heb een net nieuw hoofdstel van Kieffer. Maar wat doen jullie het eerst? Voor zeg maar invetten? Dus: als het nieuw is, eerst olie en dan vet? Hoe blijft het het langst mooi en goed? Hoop dat het zo duidelijk is.
Groetjes

Anoniem

Re: Nieuw Hoofdstel invetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 08:37

eerst passen ;) en als het past gelijk vetten. Olie smeer ik nooit op hoofdstellen(gebruik ik zoiezo niet)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 14:58

na dat ik gepast heb, dan pak ik de lederolie en een oude krant, haal het hele hoofdstel uit elkaar en met een kwastje zet ik alles in de olie. Dat herhaal ik tot het hoofdstel geen olie meer opneemt. (dan zitten er een flink aantal lagen op). De meeste hoofstellen zijn dan heerlijk soepel en blijven dat ook, mits je het goed bijhoudt ;)

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 15:22

Inderdaad eerst passen. Daarna in de olie zetten. Vet gebruik ik niet omdat de naden dan sneller op zouden lossen, of dat waar is weet ik niet. Ik vind olie zowizo fijner omdat het met vet zo vies aan gaat voelen :=.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 17:40

Als het past olie ik het helemaal in, dat hou ik een weekje vol (elke keer na gebruik) en dan maak ik het elke week schoon en smeer ik er wat Rapide spul op zodat het mooi gaat glanzen, olïen doe ik dan nog maar 1 keer paar jaar.

KevinJ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:40

passen en ollien tot dat het soepel is en het leer de olie niet meer zo "opzuigt"

lovepalomina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 15:57

Dankje! Ja, tuurlijk pas ik eerst :)

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:17

elmiran schreef:
Inderdaad eerst passen. Daarna in de olie zetten. Vet gebruik ik niet omdat de naden dan sneller op zouden lossen, of dat waar is weet ik niet. Ik vind olie zowizo fijner omdat het met vet zo vies aan gaat voelen :=.

is het niet andersom? dat door olie juist de naden zouden oplossen? :?