[WN] ranchman, rockin R,Triple horn etc

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

ranchman, rockin R,Triple horn etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 21:16

Vanmiddag even de mogelijkheid gehad om mijn zadel te laten nakijken en te kijken anar wat het evt moet worden. Nu lag de kale boom van ranchman erg netjes en het zadel zelf is een fijn zadel. Omdat mijn zadel nog wel aardig goed ligt, in tegenstelling wat ik zelf dacht, nog niet de kale bomen gepast van triple horn en rockin r. Duidelijk is ook dat mijn pony een erg makkelijke en goede rug heeft.

Wil dus ervaringen horen van deze 3 merken bij langdurig en intensief gebruik reining gericht.

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 22:15

Rocking R is prima, wij hadden de eerste in nederland :D , een cuttingzadel.
Later ook nog een reiner gehad, ook prima.

superpony

Re: ranchman, rockin R,Triple horn etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 22:26

Thanx! Hoelang heb je hem gehad en hoe intensief gebruikt?

Ik zie meer mooie zadels, maar gaat mij echt om duurzaamheid bij langer intensief gebruik. Mijn huidige zadel is echt oerdegelijk.

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 06:40

De cutter hebben we iets van een jaar of 10 gehad, de reiner niet zo lang.
De reiner kwamen we toevallig vorig jaar nog ergens tegen., en zag er niet meer zo mooi uit.
Geen idee wat er mee gebeurt was.
De cutter hadden wij in ons leven niet af gekregen, erg degelijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 08:07

Als je van 3 merken kale bomen past zegt dat niets over de pasvorm van het merk :)
Elk merk heeft meerdere maten bomen nl.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 10:54

Ja, dat snap ik. Maar ik heb verschillende kale bomen en zadels erop gehad. Allemaal nieuw, dus zag er mooi uit.
Met passen zagen we alleen dat mijn pony wel erg makkelijk is om iets passends op te vinden. Gene problemen, goede rug, goed gebruik, normaal model verder.
Als we dus iets zouden willen bestellen, wat niet direkt hoeft, ziet nieuw er netjes uit en zit fijn etc.
Ik wil alleen weten waar je gene spijt van krijgt op lange duur. Het is niet voor erbij of enkele ritjes, vandaar mijn vraag naar intensief gebruik reining gericht, omdat dat imo weer anders belast.
En ook al past iets goed, als materiaal te wensen over zou laten na intensief gebruik, kan dat ook qua passen tegenvallen dan.

Ik ga er verder wel vanuit dat ze goed zijn, dat wel. Wil alleen ervaringen horen. Ik kijk verder niet naar het uiterlijk van het zadel, dus de tolling, zilver etc laat me koud.

Bij een definitieve keus, zouden we weer kale bomen passen, testen en het zadel proberen ook met rijden. Nu ging ik tussendoor en heb mijn eigen zadel laten bekijken, wat kale bomen en zadels gepast wat het evt moet worden en wat dan onze keuzes zijn.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:48

Ik Ben heel tevre over mijn triple horn!!

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:06

En ik ben heel tevreden over m'n Rocking R. M'n tweede al, de eerste die ik had paste niet op m'n nieuwe paard.
Deze heb ik nu 1 jaar en gebruik hem (bijna dagelijks), alleen rij ik niet reining gericht.
Wel vind ik hem redelijk zwaar (tov. mijn Continental).

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 23:20

Oke, thanx Silvester. Ik moest van Evelien nog even doorrijden en kon met ene kleine correctie nog prima rijden. Als hij nog meer verandert zien we dat over een tijdje.

Gewicht telt wel mee, maar ik wil lekker blijven zitten. Dit alles natuurlijk als het goed past op pony.

Wel heb ik besloten schuimrubberen beugels te nemen ofzo..Wordt gek van mijn metalen.........( van schuimrubber is ene grapje natuurlijk )

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 06:13

Ik heb als eerste zadel voor mijn Fjord een 2e hands tripple horn gehad (en ben sindsdien verkocht aan het merk). Dit zadel was al tamelijk oud (10 jaar of zo?) maar nog steeds in super staat. Ze gebruiken gewoon erg goede kwaliteit leer en dat wordt in de loop der jaren alleen maar mooier en fijner in gebruik.

PoucyWouce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 07:57

Kaunos schreef:
Ik heb als eerste zadel voor mijn Fjord een 2e hands tripple horn gehad (en ben sindsdien verkocht aan het merk). Dit zadel was al tamelijk oud (10 jaar of zo?) maar nog steeds in super staat. Ze gebruiken gewoon erg goede kwaliteit leer en dat wordt in de loop der jaren alleen maar mooier en fijner in gebruik.

Ik ben nu zelf een Triple Horn aan het overwegen. Heb dat zadel nog steeds? Ik ben zo bang om voor veel geld een zadel te laten maken dat uiteindelijk ms niet zo uitvalt als dat ik dat graag gehad had of toch niet zo lekker zit.