Merano sidney

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KellyDV

Merano sidney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 18:08

Hallo iedereen :D.
Ik ben vanplan om een 2e dressuurzadel erbij te kopen maar dan in het bruin.
Toen kwam ik het zadel Merano Sidney tegen, heeft iemand ervaring met zit zadel? :)
Qua leer en hoe het zit? :D

Grrr

Relien

Re: Merano sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:11

ik heb zelf een merano maar geen sidney.

je zal veel reacties krijgen dat je het niet moet doen omdat het een zadelmarkt merk is en vaak scheef ligt.

Ik zou zeggen laat een zadelmaker mee kijken bij het passen voor de rest geen probleem.

mijn merano ligt prima en is ook van goede kwaliteid

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:20

Relien schreef:
ik heb zelf een merano maar geen sidney.

je zal veel reacties krijgen dat je het niet moet doen omdat het een zadelmarkt merk is en vaak scheef ligt.

Ik zou zeggen laat een zadelmaker mee kijken bij het passen voor de rest geen probleem.

mijn merano ligt prima en is ook van goede kwaliteid

Klopt, ik heb ooit een merano gehad, en des te vaker ik ermee reed, des te breder de boom werd. Leek wel alsof ze er een meeverende boom in hadden gedaan. Na een paar maanden zat het zadel dus op de schoft van het paard (en het was dus echt megabreed, hij pastte zelfs op een regenton!), en het zadel was nieuw gekocht, en de boom niet gebroken.... De zadelmaker wilde dit zadel ook niet als inruil-zadel nemen, omdat hij deze aan de straatstenen niet kwijt zou raken.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:24

Hier idem dito. Ook slechte (eigen!) ervaringen met de Merano zadels. Mede door dit zadel heeft het paard een jaar lang bij de fysio gelopen.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:19

Ik heb ook een merano zadel, inmiddels 3 jaar en er is niks mee aan de hand. Hij moet even worden opgevuld worden, verder is ie prima.

Natuurlijk is het leer qua kwaliteit absoluut niet te vergelijken met een kieffer of ander a merk zadel, maar voor dat geld is het een prima zadel, mijne dan.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:30

mijn merano is tijdens een springwedstrijd beginnen doorbuigen, op een gegeven moment is er een stuk hout uit geschoten op mijn paards rug, ;) ik heb ook op de hindernis gelegen toen dat gebeurde. Wil je je paard naar de klote helpen?? KOOP DAN ZEKER EEN MERANO!!!