iemand ervaring met daaleman veelzijdigheidszadels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rosja1

iemand ervaring met daaleman veelzijdigheidszadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 14:04

ik ga morgen een daaleman vz zadel ophalen om samen met iemand te passen op mijn paardje met hoge schoft. weet iemand of deze zadels geschikt zijn voor paarden met hoge schoftjes? de verkoper zei zelf van wel maar ben benieuwd naar eventuele ervaringen met deze zadels!

ik heb zelf een dressuur maar ik spring 1x in de week en met mijn dressuurzadel kon ik echt niet springen!
:o

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:36

Ik ken Daaleman zadels als erg degelijk.
Twintig jaar geleden heb ik er eentje gekocht op mijn paard (met flinke schoft), later breder laten maken voor een Haflinger en nu ligt het op een Groninger merrie. Een keertje nieuwe vulling, meer niet, en nog prima. Hij was niet eens nieuw toen ik hem kocht.

De pasvorm kan ik niet veel over zeggen, er zijn verschillende modellen en boommaten, veel Daaleman zadels zijn opmaat gemaakt voor een paard, dat wil niet zeggen dat het niet op een ander paard kan passen.

Gewoon proberen en als het past dan heb je daar een prima zadel aan voor langere tijd.

Anoniem

Re: iemand ervaring met daaleman veelzijdigheidszadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:14

Mijn verzorgpony heeft er ook een, volgensmij is zit die wel tussen veelzijdigheid en dressuur in, maar echt een prima en fijn zadel. :)

loez

Re: iemand ervaring met daaleman veelzijdigheidszadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:15

Ik heb er ook een gehad. Die van mij had geen uitgesneden schoft, maar ook niet dat hij helemaal rond was. Hierdoor was hij wel geschikt voor een hogere schoft, maar niet té. Denk dat je dat even irl moet bekijken. Liefst nog met je paard erbij als dat mogelijk is?