pommel barefoot voor een bels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

pommel barefoot voor een bels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 20:13

Mijn gevoel zegt dat ik standje xxl nodig heb maar is dit ook zo? zijn er bokkers die een barefoot (london) op een bels hebben liggen? Welke pommel hebben jullie erin?

nickyu

Re: pommel barefoot voor een bels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:18

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 20:20

whaha ja ik zag hem al, maar dan moet hij wel een schoft hebben om te meten...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:22

okee als wijd dus niet wijd genoeg is
dan word het de flexibel

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:53

Ik heb het pommeltje van mijn barefood op maat laten maken door onze zadelmaker. Hij heeft hem afgevlakt en is nu geschikt om op de brede rug van Megan te passen. Misschien is dat een optie?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 20:54

Kun je daar een foto van maken voor mij? Ik vind een flexibele pommel namelijk niet de beste optie.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:58

Als ik er aan denk morgen zal ik dat even doen. Zadelmaker heeft rug gemeten en toen pommel daarom aangepast. Heeft de onderkant dus afgevlakt en netjes afgewerkt met een zacht kussentje. Moet de pommel er uit halen om er een foto van te maken.
Annemarie heeft het ook laten doen voor Shathu.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 23:29

yep ik ook!! Eigenlijk voor Reilly vooral. Die had de meest ronde en brede "rug" (gedeelte van voorpommel).
Ik had een standaard pommeltje erin en die was gewoon te smal. Staat dan bovenop rug te prikken zo'n beetje.
Denk als je een XXL hebt, dat die toch OF wel past OF dat ze die toch wel op maat kunnen "vlakken". Weet niet of er meer zadelmakers dat doen, maar die van ons is echt toppie en kwam met dat idee!

Heb je die pasvormen uitgeknipt en erbij gehad Lonneke? (ik snapte er geen bal van hoe dat nou even goed te doen hahaaha)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 07:09

nee nog niet, dan moet ik namelijk even een trapje meenemen :o :D

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 07:25

Als ik je nog een tip mag geven? Check ook even de achterpommel!
Ik heb met mijn prachtig nieuwe BF een dag of wat niks vermoedend met de XL voorpommel gereden, en de eerste tijd liep ze als de brandweer. Helemaal oké, tot ze wat begon te protesteren. :? Heel het zadel nagekeken op scherpe puntjes en rug op eventuele drukkingen. Niks, maar toen ik het zadel uit elkaar gehaald had bleek dat de achterpommel ook veel te smal was (eigenlijk heel logisch) en die stak, ondanks dat het flexibel is, aan de buitenranden in haar rug. Ik heb 'm eruit gehaald en de pommelruimte in plaats daarvan goed stevig opgevuld met kussenvulling. Resultaat; blij paard. Houdt ook de rug ter hoogte van de beugelringen goed in de gaten. Bij mijn Belg ging het na een jaartje fout toen ik meer ging draven. Zelfs met dubbele nieuwe inlages. Ik rijd nu al een jaar of 2 weer met een boomzadel, maar desondanks kan ik me er niet toe zetten de BF te verkopen, wat een heeeeerlijk zadel!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 07:28

dank je voor de tip!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:41

ik heb bij mijn xxl tinker de pommel eruit gegooid en opgevuld met kussenvulling. ik moet wel zeggen dat ik er altijd maar 1 of 2 keer per week een buitenritje van n halfuur mee reed. inmiddels zadel ook verkocht. Boomloos icm breed paard was niet zo goed voor mijn heupen en rug helaas

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:57

wij gebruiken hem eigenlijk ook meer voor "nood"...of als er een extra paardje ofzo meegaat. En rijden Reilly er nu af en toe mee.
Denk inderdaad dat je ook bij een boomloze goed op moet letten dat er geen vervelende drukkingen voor je paard ontstaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 10:17

Anne Marie schreef:
Als ik je nog een tip mag geven? Check ook even de achterpommel!
Ik heb met mijn prachtig nieuwe BF een dag of wat niks vermoedend met de XL voorpommel gereden, en de eerste tijd liep ze als de brandweer. Helemaal oké, tot ze wat begon te protesteren. :? Heel het zadel nagekeken op scherpe puntjes en rug op eventuele drukkingen. Niks, maar toen ik het zadel uit elkaar gehaald had bleek dat de achterpommel ook veel te smal was (eigenlijk heel logisch) en die stak, ondanks dat het flexibel is, aan de buitenranden in haar rug. Ik heb 'm eruit gehaald en de pommelruimte in plaats daarvan goed stevig opgevuld met kussenvulling. Resultaat; blij paard. Houdt ook de rug ter hoogte van de beugelringen goed in de gaten. Bij mijn Belg ging het na een jaartje fout toen ik meer ging draven. Zelfs met dubbele nieuwe inlages. Ik rijd nu al een jaar of 2 weer met een boomzadel, maar desondanks kan ik me er niet toe zetten de BF te verkopen, wat een heeeeerlijk zadel!

Let op: dit kan je alleen zelf bij de oude modellen met een ritsje in de cantle. De nieuwe zadels hebben een gesloten cantle en die zal je dus moeten laten aanpassen door een zadelmaker.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 10:19

Mijn Tinker is heel breed en schoftloos. Voor hem heb ik een XXL pommel in de Barefoot London zitten. Ik zou je die ook zeker aanraden :j

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:22

Tip voor het draven: Lichtrijden vanuit je knieën!
Ik draaf lange afstanden op ritten van 4 uur, maar doordat ik zo lichtrijd komt er amper druk op de beugels.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:26

Ik heb ook een korte periode boomloos gereden, ben nu (gelukkig) weer op een boomzadel overgestapt. Ik had de BF London en ik heb de pommel er helemaal uitgehaald en het opgevuld met watten. Dat ging prima eigenlijk. Na verloop van tijd wordt het vast minder, maar die periode dat ik ermee heb gereden ging het prima.