Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Heel het zadel nagekeken op scherpe puntjes en rug op eventuele drukkingen. Niks, maar toen ik het zadel uit elkaar gehaald had bleek dat de achterpommel ook veel te smal was (eigenlijk heel logisch) en die stak, ondanks dat het flexibel is, aan de buitenranden in haar rug. Ik heb 'm eruit gehaald en de pommelruimte in plaats daarvan goed stevig opgevuld met kussenvulling. Resultaat; blij paard. Houdt ook de rug ter hoogte van de beugelringen goed in de gaten. Bij mijn Belg ging het na een jaartje fout toen ik meer ging draven. Zelfs met dubbele nieuwe inlages. Ik rijd nu al een jaar of 2 weer met een boomzadel, maar desondanks kan ik me er niet toe zetten de BF te verkopen, wat een heeeeerlijk zadel! Anne Marie schreef:Als ik je nog een tip mag geven? Check ook even de achterpommel!
Ik heb met mijn prachtig nieuwe BF een dag of wat niks vermoedend met de XL voorpommel gereden, en de eerste tijd liep ze als de brandweer. Helemaal oké, tot ze wat begon te protesteren.Heel het zadel nagekeken op scherpe puntjes en rug op eventuele drukkingen. Niks, maar toen ik het zadel uit elkaar gehaald had bleek dat de achterpommel ook veel te smal was (eigenlijk heel logisch) en die stak, ondanks dat het flexibel is, aan de buitenranden in haar rug. Ik heb 'm eruit gehaald en de pommelruimte in plaats daarvan goed stevig opgevuld met kussenvulling. Resultaat; blij paard. Houdt ook de rug ter hoogte van de beugelringen goed in de gaten. Bij mijn Belg ging het na een jaartje fout toen ik meer ging draven. Zelfs met dubbele nieuwe inlages. Ik rijd nu al een jaar of 2 weer met een boomzadel, maar desondanks kan ik me er niet toe zetten de BF te verkopen, wat een heeeeerlijk zadel!