Welke teugels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MaartPaard

Welke teugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 19:27

Hoi,

Ik loop me al een tijdje rot te zoeken naar een stel goede teugels. Ik ben op zoek naar een teugel met sowieso een blinde sluiting. Verder gewoon glad leer. Het mag wel een chique teugeltje zijn..

Heeft iemand de gouden tip?

Groetjes,
Maartje

Dressagegirl

Re: Welke teugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:29

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 19:34

bedankt voor je reactie!

ik ben eigenlijk meer op zoek naar ervaringen...

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:35

Oh okee ;) maar heb je een soort foto misschien van welke teugel je zoekt?

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 19:56

naja ik zoek dus niet echt een specifieke teugel :P das het probleem.. ben juist benieuwd naar wat anderen nou super teugels vinden! en wat ze mij kunnen aanraden

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:59

Een leren springteugel ;) dus de teugel die je ook op stang en trens hebt dressuur helemaal leer. Alleen dan met spring dingen erop van die leertjes. Of van die soort teugels met een soort van elastiekjes erin weet niet hoe ze heten :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:15

Biothane teugels met rubber.. Heerlijke teugels. En zijn ze vies dan gaan ze in de wasmachine :) maar dat is niet het type teugel dat jij zoekt denk ik ;)

Verder heb ik ook teugels van leer, Met aan de binnekant rubber voor extra grip zonder dat je het ziet. Erg fijne teugels :)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 20:19

bedankt voor je reacite..

ja ik zoek eigenlijk gewoon glad leren teugels.. maar wel echt mooie zeg maar! gewoon mooie kwaliteit leer.. t is toch voor aan de kaptoom en aangezien ik met lange teugels rij heb ik geen grip nodig ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:23

Rijd je AR ? dan raad ik je aan om op maat gemaakte teugels te laten maken bij bijv. Paardentango(@bokt) Met klipjes geen blinde sluiting of gespjes.

Aan de kaptoom wissel ik nogal eens van positie teugel(zijkanten en in het midden). En de standaard dressuur teugels zijn te kort.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:44

T en T teugels zijn echt super! Ik heb ze bij Emmers gekocht maar dat was geloof ik het laatste paar. Ze hebben een blinde sluiting en slippen super! Het eerste stukje is gewoon leer en de rest is rubber, het valt opsich niet zo op dat het rubber is, omdat het gewoon de dikte/breedte van de teugel is en ook wel vrij diepzwart.

Ik zou gewoon eens gaan kijken bij de paardenwinkel, vaak zijn de wat duurdere teugels de beste, je zult best voor 5 euro een paar leren teugeltjes kunnen krijgen maar dat is dan vaak toch geen goede kwaliteit.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 15:50

Anoniem schreef:
Rijd je AR ? dan raad ik je aan om op maat gemaakte teugels te laten maken bij bijv. Paardentango(@bokt) Met klipjes geen blinde sluiting of gespjes.

Aan de kaptoom wissel ik nogal eens van positie teugel(zijkanten en in het midden). En de standaard dressuur teugels zijn te kort.

Ja ik rij AR.. Ik heb al teugelklipjes ;) Alleen geen teugels haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:48

MaartPaard schreef:
Anoniem schreef:

Ja ik rij AR.. Ik heb al teugelklipjes ;) Alleen geen teugels haha

Ah zo :) dan zou ik ze alsnog bij paardentango laten maken. De standaard dressuur teugels zijn bijna altijd te kort. is mijn ervaring

noraahlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:52

Ik heb een leren 'spring' teugel, dus een gladde dressuurteugel maar wel met van die dingetjes erop, om het zo even uit te leggen;) Vind het zelf een fijne teugel om mee te rijden, heb hem van kieffer...;)