Judith_ schreef:Ik kan me voorstellen dat een lepelbit bedoelt wordt. Een ander bit kan ik me niet voorstellen. Maar een lepelbit maakt het moeilijker om de tong over het bit te gooien. Het uitsteken zal hier niet mee voorkomen kunnen worden. Mijn ervaring is dat de tong binnen blijft als het paard correct gereden wordt en mooi los kan laten in de rug.
Ik zou willen aan raden om je paard te laten na kijken (tanden, rug/spieren, zadel, jouw houding er ook bij eventueel) en daarna verder te gaan kijken.
Oke, ja laatst zat ik ook te denken om hem maar naar de tandarts te sturen, maar me moeder zegt dan: Nee joh hoeft niet.
& volgens me moeder en me instructrice ligt me zadel goed. (al vind ik zelf van niet)
Ik ga morgen gewoon even voor me zadel bellen.
& moet ik dan specifiek een tandarts nemen? of kan een dierenarts ook?Sonja schreef:Tong uit de mond is aanleuningsprobleem, niet in beginsel een bitprobleem.
Oke! Ik zal me instructrice even informeren of ze mij hierbij wil helpen.
Annemeik schreef:Er is wel veel tegen te doen, paarden die de tong uitsteken laten het bit niet los. Ze drukken het bit tegen het verhemelte aan en daardoor komt er een stuk tong naar buiten.
Zorgen dat ze goed loslaten dus, ook de rug. Je aanleuning is gewoon niet goed, en natuurlijk krijg je daar minpunten voor. Zorg er voor dat je aanleuning goed is, dan komt het allemaal goed.
ooo okee!!!
Dus toch me aanleuning. Nou ik ga zeker me instructrice er op raden om mij daar mee verder te helpen.
Aangezien mijn pony een fjord is, is dat toch nog eens lastig,