Welk dressuurzadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alpaca

Welk dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 17:37

Voor mijn haflinger die toch een normale schoft heeft en vrij veel schouder heeft, vroeg ik me af welk merk dressuurzadel jullie zouden gebruiken. En hij heeft ook een best korte rug. Ik heb een Euroriding Diamant op het oog maar heb het idee dat het meer voor de smallere paardjes geschikt is. Graag jullie idëeen :)

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:41

Ik heb op mijn haflinger een KN symphonie liggen met een brede boom. Pony heeft ook een normale schoft. Zadel ligt perfect, ligt stil met opstappen. (dat heeft nog nooit een zadel gedaan op haar ronde ruggetje)

Het is een kwalitatief goed zadel, zit stevig in elkaar :)
Laatst bijgewerkt door Kim14 op 18-04-10 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:42

Euroriding is wel geschikt voor een normale schoft. Het heeft van voor niet echt een uitgesproken uitsnijding (zoals kieffer heeft) voor hoge schoften. Euroriding zijn er in divers maten, maar voor een haflinger mag het wel een wijde boommaat hebben. Dat staat meestal wel op de onderste flap bij de singelsloten gedrukt.
En de inch. Als jij geen, euh te grote derrière hebt :o zal die korte rug ook geen probleem zijn.

Alpaca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 17:44

Ik heb er nu een JC Saphir opliggen maar vind die bij de schouders net f te krap. Heb ook nog een (oud ) Kieffer Munchen die idd wel perfect ligt ook mede door de uitgesneden kamer.

Alpaca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 17:46

x_Quinta_x schreef:
Euroriding is wel geschikt voor een normale schoft. Het heeft van voor niet echt een uitgesproken uitsnijding (zoals kieffer heeft) voor hoge schoften. Euroriding zijn er in divers maten, maar voor een haflinger mag het wel een wijde boommaat hebben. Dat staat meestal wel op de onderste flap bij de singelsloten gedrukt.
En de inch. Als jij geen, euh te grote derrière hebt :o zal die korte rug ook geen probleem zijn.
:D Mijn achterwerk is vrij klein
Maar is het ook niet gewoon zo dat sommige zadels nu eenmaal lang zijn zeg maar ?

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:25

Ik heb een BR dressuurzadel. (BR Strauss, handgemaakt)
Vind het een erg mooi zadel, maar ook fijn voor mijn Haflinger en mijzelf.