Welke maat hoofdstel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rider01

Welke maat hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 16:49

Hoi bokkers,

Even een klein vraagje..
Welke maat hoofdstel past bij een draver, hij heeft in verhouding best een klein hoofd...
Zelf denk ik cob...

Tigra_

Re: Welke maat hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:22

Denk zelf ook een cob maar dat wordt even passen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:11

Mijn draver heeft grote cob of een kleine full

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:16

Dan zou ik gaan voor Cob. Misschien dat je hem kunt passen?
Als hij niet goed is kun je altijd nog een maatje groter nemen.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:55

Mijn draver heeft ook zo'n gekke maat. kopstuk en neusriem maat FULL en de rest maat Cob.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:08

Dabo schreef:
Mijn draver heeft ook zo'n gekke maat. kopstuk en neusriem maat FULL en de rest maat Cob.

Daar heb ik ook last van! heb een grote haflinger en de meeste cobhoofdstellen zijn te klein en de full weer veel te groot! weet niet zo goed wat ik er aan moet doen! wat heb jij voor oplossing? of ben je net zoals ik nu je hoofdstel aan het verbouwen geweest?

Ik moet een cobneusriem hebben, maar het stuk dat over zn kopstuk loopt moet weer full zijn (dat bestaat dus niet :S) als ik een full neusriem neem, is de neusriem zelf weer te groot en gaat hij dubbel zitten... Kan iemand me helpen?
Laatst bijgewerkt door djuulsie op 20-04-10 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:09

mijn draver heeft van kopstuk/bakstukken/teugels full en de rest cob

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:56

Huh, djuulsie, dat van die neusriem snap ik niet? Een maat cob past niet over het kopstuk? Is dat te kort dan??
Misschien bij een goede schoenmaker er een stukje leer tussen laten zetten dat hij langer wordt?
Ja ik heb ook een samengesteld hoofdstel. Nu wel een full met een cob frontriem, maar de bakstukken zijn wel een beetje lang. Maar ik kan het wegsmokkelen, dus daar zie je niks van.
De neusriem die bij dat hoofdstel hoort is erg stug, maar het riempje voor over het kopstuk dan wel weer erg mooi. Nu laat ik het door een schoenmaker omzetten (dus 2 neusriemen, 1 mooie leren met een lelijke riem, en een lelijke neusriem met een mooie riem) zodat ik straks het mooiste hoofdstel heb :D
Hopelijk kan hij dat netjes! :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 10:28

djuulsie schreef:
Dabo schreef:

Daar heb ik ook last van! heb een grote haflinger en de meeste cobhoofdstellen zijn te klein en de full weer veel te groot! weet niet zo goed wat ik er aan moet doen! wat heb jij voor oplossing? of ben je net zoals ik nu je hoofdstel aan het verbouwen geweest?

Ik moet een cobneusriem hebben, maar het stuk dat over zn kopstuk loopt moet weer full zijn (dat bestaat dus niet :S) als ik een full neusriem neem, is de neusriem zelf weer te groot en gaat hij dubbel zitten... Kan iemand me helpen?

Je zou er een op maat kunnen laten maken. Zou eens informeren bij een ruitershop of zadel/tuigmaker.

NinetyFour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:00

Ik denk Cob, maar misschien kan je hem meenmen als je een hoofdstel gaat kopen.

Mandieetjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 15:03

Heb zo`n leuke haffie, alles maat full neusriem maat cob, en de rest past gewoon echt niet in maat cob! om der hoofd wel aantal halsters maat cob

erg vreemd!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:28

@Dabo: Het stuk van de neusriem wat achter zn oren langs gaat is dan te kort, kortom, de neusriem zit dan te hoog. als ik een full neem is dat stuk wel goed, maar de neusriem weer te groot <diepe zucht>

@Monica1987: Ik wist niet eens dat dat kon! heb je toevallig enig idee wat dat ongeveer kost?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:29

djuulsie schreef:
@Dabo: Het stuk van de neusriem wat achter zn oren langs gaat is dan te kort, kortom, de neusriem zit dan te hoog. als ik een full neem is dat stuk wel goed, maar de neusriem weer te groot <diepe zucht>

@Monica1987: Ik wist niet eens dat dat kon! heb je toevallig enig idee wat dat ongeveer kost?

Bij dobert kan het maar reken dan wel op een hoofdstel van 120 euro of meer

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:48

@Nini_roosje: thanx! ik denk dat dat mn enige oplossing is... ik ga het wel eens bij Van Rijs vragen. Weet niet waar Dobert zit, maar als ik jouw woonplaats zie, is dat niet bij mij in de buurt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:48

djuulsie schreef:
@Nini_roosje: thanx! ik denk dat dat mn enige oplossing is... ik ga het wel eens bij Van Rijs vragen. Weet niet waar Dobert zit, maar als ik jouw woonplaats zie, is dat niet bij mij in de buurt!

Dobert is een merk. Via internet is er wel wat over te vinden

edit: volgens mij heb ik me vergist het merk is niet dobert maar schumacher
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-04-10 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:49

Ik zal eens gaan googlen... :)

knippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:52

een bruine met peesbeschermers en kogelbeschermers en een cap en strijklappen met springschoenen en bandages en dit allemaal in de konijnenbont ik denk persoonljik niet dat het goed gaat komen maar niet geschoten is altijd mis zegt mijn omatje!!

daag schatje

!! kus loveyou your my only one in the world i never forget you honey!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:54

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:24

dank je!!! :)

Caroline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:46

djuulsie schreef:
Dabo schreef:

Je kan ook een full nemen en er wat extra gaatjes in maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:47

caroline89 schreef:
djuulsie schreef:

Je kan ook een full nemen en er wat extra gaatjes in maken

Als het veel gaatjes zijn(imo meer dan 2) ziet dat er niet uit..

Caroline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:58

Anoniem schreef:

Je zou de uiteinden eventueel kunnen inkorten bij een schoenmaker. Die werkt het perfect af!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:03

caroline89 schreef:
Anoniem schreef:

Je zou de uiteinden eventueel kunnen inkorten bij een schoenmaker. Die werkt het perfect af!

Dan nog krijg je een hoofdstel dat erg uit verhouding is. Bij de neusriem valt dit nog wel mee. Maar in de bakstukken is het gewoon gingantisch lelijk

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 08:53

Nee inderdaad, dan komen de gespen van de bakstukken temet onder de frontriem te zitten: erg lelijk.
En inkorten bij de schoenmaker heb ik ook 1x gedaan: nooit meer, want dat was toevallig een prutser die het vreselijk lelijk gedaan had (keelriem ingekort) :(
knippen schreef:
een bruine met peesbeschermers en kogelbeschermers en een cap en strijklappen met springschoenen en bandages en dit allemaal in de konijnenbont ik denk persoonljik niet dat het goed gaat komen maar niet geschoten is altijd mis zegt mijn omatje!!

daag schatje

!! kus loveyou your my only one in the world i never forget you honey!!
Volgens mij mis jij een chromosoompje? :?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:00

Mijn draver heeft maat full. Cob past ze net niet
Zoals je ziet verschilt dat nogal :P. Dus ik zeg, gewoon proberen
Al wat gevonden inmiddels?