Prijs paard is prima, prijs zadel te duur? wat te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zidore

Prijs paard is prima, prijs zadel te duur? wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 02:53

We worstelen hier al een week met een vraag op stal dus ik heb gezegd dat ik hem op bokt ga zetten.

We hebben een leuk springpaard op het oog. Alles is al in orde en de vp is prima. Nu wil de verkoper het paard graag verkopen met zadel etc. alles bij elkaar. Nu vinden we het echter wel een mooi zadel alleen vragen we ons af of de prijs wel ok is.. Het gaat om een Knightrider Marshall zadel en nieuw zijn die 850 ofzo. verkoper vraagt er 750 voor terwijl het al een jaar oud is.. ziet er verder wel goed uit enzo. wat zullen we doen?

Geen idee of dit topic hier goed staat anders graag verplaatsen! (edit zelf verplaatst!)

Maartje1990

Re: Prijs paard is prima, prijs zadel te duur? wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 03:04

al een jaar? ik vind dat redelijk nieuw, ik ben niet zo 'into' zadels, maar dat lijkt me een redelijke prijs? Je kunt natuurlijk altijd proberen af te dingen ;)

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 06:46

In het eerste jaar dalen zadels het meeste in hun waarde.
Zou je je zadel van die waarde na 1 jaar in willen ruilen op nieuw zou de waarde ongeveer 500 eurozijn.
Particulier verkopen levert meer op, dan zou je hetzelfde zadel voor 650 ongeveer kunnen verkopen.
Knigtrider is dan ook geen A merk, het zijn fijne zadels en niets mis mee maar het is gewoon een feit.

Als je het paard erg leuk vind en het zadel past, en de prijs van het paard is niet te duur dan zou ik het overwegen.
Als je een 2dehands zadel of mss wel een nieuw zou moeten gaan kopen dan moet je ook minimaal 500 euro neer leggen of meer.
Ik zou er wel zeker van willen zijn dat het zadel dan ook 100% past, dus zou ik willen dat er iemand naar kijkt voordat ik zou kopen.
Een heel gedoe ik weet het, maar het is jammer als je dadelijk toch koopt en het zadel blijkt niet te passen want voor 750 euro verkoop je hem absoluut niet 2dehands en de inruilwaarde ligt gewoon een stukl lager en dan ben je alsnog meer geld kwijt op het einde.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:28

Bluffen werkt ook goed om wat van de prijs af te krijgen. Geef aan dat je het zadel te duur vindt en het paard koopt zonder zadel. Wil de eigennaar echt graag het zadel kwijt, wil hij best meezakken, dan komen jullie wel tot een leuk prijsje. Ik denk dat rond de 450 euro een mooi bedrag is voor een goed passend zadel.
Laatst bijgewerkt door Biskwie op 17-04-10 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:31

Wil je eigenaar het 'graag met zadel verkopen' of 'per se met zadel verkopen'? Anders gewoon zeggen dat je het zadel niet wilt toch?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:33

Voor een knightrider vind ik dit veel te duur. Het zijn fijne zadels, daar niet van, maar het is absoluut geen A-kwaliteit zadel. Ik zou er persoonlijk niet meer als 500 euro voor willen geven (en dan ben ik gul).

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:35

Het is wel A kwaliteit maar geen A merk,kwaliteit is prima,prijs te hoog.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:57

Ik vind de kwaliteit van Knightriders geen A-kwaliteit. Het leer is soepel, maar niet sterk. En de vulling........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 15:05

Nou 750 euro voor een Knightrider, echt je bent gek als je dat doet.
De kwaliteit ben ik absoluut niet over te spreken. Slecht leder en de vulling helemaal bagger. Je mag hem elke jaar zeker wel 1 x laten opvullen.
400 euro voor dit zadel, dat zou een redelijke prijs zijn. Ik persoonlijk had het niet gedaan. Als ik jou was zou ik een leuk ander zadel zoeken.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 16:20

Vulling ben ik het mee eens,kwaliteit leer is bij mijn springzadel iig super.Misschien dat dat niet constant is,dat kan.400 tot 500 euro is iid een prima prijs.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 16:28

Ik zou het niet doen. Zeg dat je het paard wel wilt, maar een ander zadel wil. Lijkt me raar dat hij daarom de koop niet door laat gaan, die kan hij toch ook los verkopen.
Wat een onzin. Ik koop nooit een zadel bij een paard erbij.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:56

Liberto schreef:
De kwaliteit ben ik absoluut niet over te spreken. Slecht leder en de vulling helemaal bagger. Je mag hem elke jaar zeker wel 1 x laten opvullen.

dat moet je bij elk zadel ;)

750 euro is echt wel erg veel. het eerste jaar schrijven zadels zo'n 25% af, reken dus maar uit

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:43

Afdingen zou ik zeggen. :) In deze tijd verkoop je, je paard echt niet snel dus de verkoper is al blij dat hij/zij een geinteresseerde heeft.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:46

ik heb mijn knight rider gekocht toen hij 1,5 jaar oud was, voor 300 euro, dus ja ik vind het ook te veel, maar je bent toch niet verplicht het paard met zadel te kopen?

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:49

Ook nog een optie om voor het paard incl. zadel gewoon minder te bieden dan de vraagprijs. Zo heb je je zadel ook goedkoper ;)

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:11

Ik zou gewoon een nieuw zadel kopen. Dat het paard al altijd met dit zadel is gereden wil niet persee zeggen dat het goed ligt, veel mensen rijden onbewust met een slecht passend zadel rond. Ik zou gewoon dat paard kopen, en dan een goede zadelmaker opbellen.
Een zadel is een stukje paardenwelzijn, en niet iets als een dekje wat er leuk uit moet zien en goedkoop moet zijn ;)

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:16

Voor 750 euro koop je al een leuke tweedehandse Kieffer of een ander degelijk merk. Ik zou dit zadel dus niet meekopen, tenzij, het paard een hele moeilijke rug heeft.
In ieder geval succes met het onderhandelen.