slofteugel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vickylover

slofteugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 19:38

hoi ! :)

heb al zitten zoeken maar kan eigenlijk niks vinden met de zoekmachine of op google .
Ik heb een paardje van 8 jaar , die buiten erg heet is .
Reageert niet op me benen , sturen luistert ze ook niet naar , en wordt erg sterk en niet willen stoppen .
Gisteren had ik dus bekant een fietser onder me paard .
zo rij ik eigenlijk al een weekje buiten .

Had zelf thuis nog een slofteugel van me oude pony en heb die er vanavond voor het eerst omgedaan.
ging echt super en ze reageerde veel beter .
hij hangt gewoon los en ze kan gewoon kijken maar het is toch een stukje veiliger voor buiten .

Mijn vraag is als ik buiten alleen met slofteugel rijdt heeft dat geen nadelen voor in de bak ?
het is echt alleen voor buitenritten .

groetjess angela .

Stitchy

Re: slofteugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:40

Nee hoor zolang jij er netjes mee rijd heeft het verder geen nadelen.

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 19:42

Stitchy schreef:
Nee hoor zolang jij er netjes mee rijd heeft het verder geen nadelen.

hij hangt gewoon in een boogje .
in de bak gebruik ik totaal geen hulpmiddelen .

maar buiten wordt ze echt ineens zo vrolijk :D
en dan heb ik niks meer te vertellen .
vind het voor mezelf maar ook voor me omgeving dan gewoon iets veiliger .

dankjewel voor je reactie !

LiseFederer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:43

Helemaal niet,
wat ook kon helpen als hij omhoog zou gaan
was een martingal
en hij moet leren op je benen reageren als hij dat niet meteen doet overweeg dan is om sporen te kopen als je goed bij je benen kan stil zitten:)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:46

LiseFederer schreef:
Helemaal niet,
was een martingal
en hij moet leren op je benen reageren als hij dat niet meteen doet overweeg dan is om sporen te kopen als je goed bij je benen kan stil zitten:)

Ja maar natuurlijk, en als de sporen niet meer helpen, nou dan moet je gewoon messen aanschaffen en om je voeten knopen :j
Een probleem los je niet op met hulpmiddelen, die verdoezelen het probleem ipv. het te verhelpen.

Als je de slofteugel los had hangen vraag ik mij af waarom ze dan beter reageerde? Misschien word ze wel zo druk door iets in je eigen houding?

LiseFederer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:49

x_Marr schreef:
LiseFederer schreef:
Helemaal niet,
was een martingal

Ja maar natuurlijk, en als de sporen niet meer helpen, nou dan moet je gewoon messen aanschaffen en om je voeten knopen :j
Een probleem los je niet op met hulpmiddelen, die verdoezelen het probleem ipv. het te verhelpen.

Als je de slofteugel los had hangen vraag ik mij af waarom ze dan beter reageerde? Misschien word ze wel zo druk door iets in je eigen houding?

Kan ook
en sporen helpen er bestaan ook plooibare sporen of heel botten van 0.5cm! daarvoor moet je niet meteen sporen van 5cm gaan kopen e
en probeer het dan zonder ook als het daar aan ligt aan je druk kan je evengoed zonder
sloft rijden