Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mistid schreef:Allereerst, wat balen!
Ik heb dit met geen van mijn Schockemohle dekjes, maar wat nog is kan nog komen, ze zijn allemaal nog niet zo vaak gewassen (gebruik ze eigenlijk alleen op wedstrijd).
Wij wassen altijd gewoon net als de kleren, en dan binnen uithangen over de leuning van een stoel. Niet over hout want dan worden zowel je dekje als je stoel lelijk.
Wij doen de dekjes ook altijd zo ongevouwen mogelijk in de machine.
mistid schreef:Hmm, dan wellicht even naar Schockemohle mailen? Misschien is het een fabrieksfoutje
Het is al een ouder dekje wat maar een enkele keer door mijn zusje gebruikt is, en toen zij stopte met wedstrijden is het in de kast terecht gekomen. Toen ze besloot helemaal te stoppen met rijden, kreeg ik het. Maar toen was het dekje al een jr of 2 oud.

Alane schreef:na het wassen, en voor het drogen iets uittrekken, en niet te snel laten drogen dan begint de bies te trekken....
en voor de rest, op 30 graden en hier gaan ze gewoon op 1400 toeren in de rondte
en we hebben diverse merken, met en zonder koord/bies etc....
ik vind het soms wel mooier als ze iets trekken,en dat dan de punt naar binnen krult... sluit het dekje net iets mooier aan