Ik heb nu een half jaartje het nieuwste wintec 500 dressuurmodel Alleen nu ligt hij sinds een tijdje scheef. Lijkt me niet mogen na een half jaar. Het zadel hangt naar recht, en ik ga daardoor op links zitten. We hebben ook al een andere boom er ingedaan, of dat verschil uit maakte, maar dat hielp niks.
Het is niet zo dat mijn pony rug scheef is, want als ik het zadel recht voor me ophang, zie je dat tie gewoon scheef is.
Hebben meer mensen ervaring met een scheve wintec?
Ik heb ook een kunststof zadel van Torrowgood gehad en daarbij werd verteld dat ik na 20 gereden kilometers terug moest komen om het zadel weer na te kijken. Het wol wat erin zit kan namelijk `inzakken` . Gewoon ff terug naar de verkoper dus.
Corientjuh94
Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-10 17:03
Ik heb een cair systeem in mijn wintec, dus het wol aanpassen zal niet gaan.
mijn wintec schuift ook heel snel scheef helaas Ben opzoek naar een nieuw zadel maar wil eerst sparen voor een echt goede. Hou nu gewoon goed in de gate als hij wat scheef schuift.
Piepdruif
Geplaatst: 14-04-10 17:22
Ik zou er ff een goede zadelmaker bij laten komen. De cair kan eruit om vervangen te worden voor wol. Bedenk me net: misschien is een van de cairkussens lek? Kan een nieuwe ingezet worden. En heb je het probleem bij alle zadeldekjes? Het ene merk schuift bij mijn paard veel erger dan het andere.