Wie nog meer: harnachement voor de sier?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Wie nog meer: harnachement voor de sier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 10:49

In aanloop naar mijn complete harnachement en in afwachting van de reacties van stalgenoten (niet dat ik me daar veel van aantrek op mijn 35e) vroeg ik mij af hoeveel Bokkers er zijn met dezelfde tick als ik?

Ik ga namelijk voor een complete stoere uitrusting, gewoon voor de show/heb etc. Ik ben een Lol-met-mijn-Knolruiter, doe geen wedstrijden of evenementen (behalve dan een demo van de kids op het paard op staldag en miss ooit de onderlinge wedstrijd, hoewel ik niet eens hele rijlaarzen heb en met chaps rij...) maar vind het waanzinnig leuk om mijn paard stoer aan te kleden. Heb ook geen setjesdrang of frontriemverzameltick... Nee ik ga voor stoer.

Ik heb een barokke Fries van 6, ben zelf ook van barokke bouw :+ en dit heb ik straks als het allemaal binnen is...

Een Trekker Pro Endurence, zwart leer met suede zitting, enkelvoudige beugelriemen en Camargue beugels (van die zwarte korfjes)
Daaronder afwisselend rood of beige dekje
Zwarte leren pees en kogelset (of rode kunststoffen voor bij de rode dekjes)
Een zwart Kieffer hoofdstel
Een zwart leren borsttuig, voor mij gemaakt, van zo'n 10 cm breed effen leer, met ruit op de borst (geen martingaal, niet om zadel op ziojn plek te houden, gewoon puur SHOW :P )
Een zwart leren frontriem in dezelfde stijl als het voortuig, voor mij gemaakt

Wie herkent dit? Of heb jij het met een andere stijl?
Foto's mag! Als mijn set compleet is komen er hier ook plaatjes van.

Moderatoropmerking:
Voor de duidelijkheid, de vraag om foto's is hier niet toegestaan, voor het showen van harnachement en eventueel setjes e.d. hebben we speciaal een centraal topic geopend, zie [HAR] [Centraal] Show je (nieuwe) harnachement en setjes. Max 2 fo Praten/discussiëren in dit topic is uiteraard wel toegestaan mits dit topic een duidelijke informatieve inslag blijft houden. Wordt het een opsomming van setjes en tuig wordt het topic gesloten en kan men verder in het eerder genoemde centrale topic
Laatst bijgewerkt door Tanja op 19-04-10 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Modopmerking toegevoegd.

Quir

Re: Wie nog meer: harnachement voor de sier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 11:46

Wat maakt het uit wat je hebt voor je paard. Je koopt het, omdat jij het leuk vind.

Ik vind zelf ook dat mijn paard er altijd netjes bij moet staan, zowel op stal als onder het zadel. Ze is een heel fijn en sjiek paard, dus alles wat er op of aan hangt is ook sjiek of in ieder geval niet grof/stoer.

Ik koop wat ik mooi vind en niet wat andere mooi vinden. Alleen vaak koop ik alleen maar wat ik echt nodig heb, maar dat moet dan wel leuk zijn.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 11:53

Ik heb een donkerbruin/zwart stockzadel met groene pad eronder en een lightoiled western hoofdstel zonder neusriem, en zelfde borsttuig. Vind het wel stoer staan ook. Nu moet ik ook eerlijk bekennen dat ik zo een keer de bak in ben gegaan bij ons van de rijverening (wat puur dressuur en springen is) om reacties uit te lokken maar die heb ik niet gekregen haha.

Ik vind het leuk als het kan, en je kan er mooie fotos mee scoren! Helaas heb ik die nu even niet.. Maar van de zomer gaan we wat fotoshoots houden!

COmpleet tegenovergestelde vind ik het soms ook leuk om helemaal kaal op mijn paard te zitten. Dan bedoel ik dat ze geen zadel, hoofdstel of halster niks omheeft. En dan lekker beetje klooien in de bak en fotos maken :D

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 00:12

Ik heb een 'hekel' aan setjes, maar per ongeluk heb ik wel een blauw hoofdstel, blauw dekje en baluwe chaps en als het meezit heb ik ook nog een baluwe broek en/of trui aan :? :+