zadel voor haflinger!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

zadel voor haflinger!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 20:53

Vandaag gereden. En stanley hield weer lekker vast op rechts, Zelf als ik teugels lang heb en echt minimaal druk heb. eigelijk gewoon alleen de teugels in me handen.

Ook was er een verzogster op haar verzorgpaard aan het rijden en ze vroeg of ik mijn singel wel gelijk heb op de gaatjes. Nee dus maarja dat heb ik dus alltijd.

Dus singel goed gedaan en het zadel lag wat stabieler, maar de singel schoof nog wel naar voren, zodat ook zadel weer naar voren schoof. (heeft die alltijd al een beetje gedaan). Ook blijk dus de singel te lang te zijn, en ga ik dus een korter kopen 1 van 40cm als die bestaan. (ik snap niet waarom een zadelmaker daar ook niet naar kijkt)

Dus ipv van een menwagen ga ik nu sparen voor een zadel. En dus op zoek naar een goedliggend passend zadel.

wie heeft ook een haf met weinig schoft en ronde buik!!

Want waarschijnlijk omdat het zadel niet goed ligt en hij dus dat zadel soort voelt trekken naar 1 kant, wilt hij het zadel dus soort van terug terug trekken door rechts bit vast te houden

Tessebes

Re: zadel voor haflinger!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 00:17

Wat een warrig verhaal, maar goed... Je moet een zadel hebben met singelstoten die richting de singelgroeve van je paard liggen. Kijk eens naar Zaldi of Massimo.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 00:32

ik weet niet hoe je over boomloze zadels denkt? alhoewel dat misschien wel lastig kan zijn als je weinig schoft hebt. Mocht je interesse hebben, zou je eens op www.boomloosrijden.nl kunnen kijken :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 07:19

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 07:26

Ik ben al jaren zeer tevreden met wintec :) Mijn haf is nogal breed gebeouwd, ook altijd problemen gehad met schuivende zadels, tot ik er een wintec oplegde, die lag gelijk goed en heeft nooit meer geschoven.

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 07:57

ik heb een thorowgood t6 voor me haf. onze is zo breed dat de breedste wintec nog niet eens past. dit zadel heeft een xxw boom en ligt er super op, je hebt ook nog een t4 das een goedkopere versie (400 eurie)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 08:01

Maartje1990 schreef:
ik weet niet hoe je over boomloze zadels denkt? alhoewel dat misschien wel lastig kan zijn als je weinig schoft hebt. Mocht je interesse hebben, zou je eens op http://www.boomloosrijden.nl kunnen kijken :j

Boomloos raad ik je persoonlijk niet aan. Ik heb een haflinger zonder schoft, brede rug en rond geribt en dit lag dus echt voor geen meter. Het schoof alle kanten op en kiepte. Heb er meerdere geprobeerd trouwens.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-10 08:31

boomloos is ook niks

ik heb een boomloos western zadel en die schuift ook alle kanten op. (staat ook te koop)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:01

Leuk he diezadeldrama's!
Ik moet over een tijdje ook gaan geloven aan een ander zadel, maar eerst maar is spiertjes opbouwen.
Zadel is alweer verkocht.
Heb er in 5 jaar denk ik 7 gehad, allemaal aangepast door de zadelmaker maar allemaal niet meer passend.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:06

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:16

Ik heb een pagony haflinger zadel op me haffie liggen... Gaat echt prima! schuift niet... en hij is toch behoorlijk rond :P heb ook een wintec 500 gehad, maar die was echt afschuwelijk... socrates kreeg ook last van zn rug daardoor... nu dus een pagony van divoza! ik hoef voorlopig niks anders!

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:04

Ik heb een Wintec 500 dressuur, ligt super!

@djuulsie: waarom vond jij Wintec vreselijk?

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 08:44

Ik heb op mijn ronde schofloze fjord een cheyenne dry-tex van Barefoot liggen, zou die schuift geen mm hoor!!!

Je moet, net als bij boomzadels, gewoon een aantal verschillende proberen.

En helaas door zulke reacties als de jouwe, komen er negatieve verhalen over boomloos de wereld in..

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:17

@ginger0410: Ik had een vzhzadel van Wintec en die schoof ontzettend. van voor naar achter en van links naar rechts... als hij een bok gaf en omdraaide hing me zadel heel erg scheef! en strakker aansingelen hielp niet (ben ik sowieso geen voorstander van). ook nog andere bomen erin geprobeerd, op laten vullen, maar het wilde niet lukken, dus toen maar besloten om een ander zadel te kopen... met die pagony geen problemen! zit lekker en ligt netjes!

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:23

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:27

@xXLianneXx: Ben het helemaal met je eens! met normaal rijden had ik er opzich ook geen last van, maar zoals ik al zei, als hij bokte (en dat doet hij erg graag) verlies je toch gedeeltelijk je evenwicht en dan is het heel vervelend als je zadel gelijk onder zn buik hangt. Met het zadel dat ik nu heb, heb ik daar geen last van, die ligt gewoon goed!

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:27

Ik zou een zadelmaker langs laten komen met inderdaad in ieder geval de thorrowgood t6 en Massimo in de auto. Je kan de zadelmaker van te voren al vertellen wat voor bouw je paard heeft zodat hij hier rekening mee kan houden. Ik kan je de Countrymill in Nijkerk aanraden. Je kan daar ook zelf naar toe met je paard, dan doen ze ook nog een uitgebreide meting. Succes!

Soma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 18:57

Ik heb een Wintec 500 Extra Breed in de aanbieding, geschikt voor breed geschouderd paard met weinig schoft. Interesse? PB me. Het heeft op een Merens gelegen en schoof absoluut niet.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 18:58

ik heb op mijn haf een BR Zadel liggen :j