Boomloos zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

16Eli

Boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 16:31

Heey allemaal,

Ik vroeg me af hoe het allemaal precies zit als je een boomloos zadel gebruikt..
Ik zag namelijk op een site dat je dat kunt testen..
Maar sommige boomloos zadels hebben maten.. en bij andere staat gewoon 1 maat.
Betekend dat dat het op iedere paardenrug goed ligt, want dat lijkt me een beetje sterk..
En blijft een boomloos zadel net zo goed liggen als bijv m'n dressuurzadel ligt.

Alvast bedankt :)

Lima84

Re: Boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:37

Barefoot heeft maten en die kun je ook, tegen verzendkosten, proberen, erg handig hoor!!

16Eli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 16:47

Ja ik zag inderdaad ergens een site waar je ze kon proberen. Dit ga ik ook zeker even met mijn ouders overleggen :)
Ik zat te denken, omdat ze met bv een dressuurzadel helemaal komen kijken en passen enz.. Gebeurd dit ook met boomloze zadels? Of hebben ze daar geen passurves voor?

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:24

Je hebt pommels bij barefoot in verschillende maten. Er staat een link op de site van barefoot met een sjabloom voor de verschillende maten. Die kun je dan uitknippen uit karton en passen op je paard. Dan weet je welke maat je moet hebben. Verder is het zadel een 0, 1 of 2. Waarbij 0 volgensmij ongeveer 16 inch is, 1 = 17inch en 2 = 18inch. Maar deze info is onder voorbehoud, ik ben geen expert ofzo ;)

16Eli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 18:25

Oke ik ga eens kijken :)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:33

wat lima zegt klopt wel zo ong. op de site van barefoot wordt het uitgelegd met broekmaten. De pommel bij de schoft is 1 van de 2 harde delen in je zadel. De pommel zorgt dat de schoft vrij blijft. De ruggengraat hou je vrij door de speciale pad met inlages. Het andere harde deel is de achterboog van je zadel, deze doet echter weinig toe aan de pasvorm.

16Eli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 19:00

ik heb gekeken op de site en het schijnt dat er een winkel in de buurt zit die ze verkoopt. Dus daar ga ik eerdaags even langs :d Wist niet eens dat die er zat :P