Rossner Montreal vs. Wintec Isabell Werth Cair

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke1986

Rossner Montreal vs. Wintec Isabell Werth Cair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 16:19

Hallo,

Mijn Rossner Montreal ligt niet goed op mijn huidige paard, de boom is te smal, en de druk is niet goed verdeeld, voor en achter veel druk, midden bijna geen druk.
Nou kan ik de boom aan laten passen, alleen dan is maar de vraag of het zadel dan wel goed ligt. Mijn paard is vrij gevoelig in de rug.

Nou heb ik al een paar keer met de Wintec Isabell Werth Cair gereden, dit zadel is voor mijn zit fijner ivm diepere zit, dikke kniewrongen en het is een 17,5" zadel, en mijn Rossner 18".
Het voordeel is natuurlijk ook dat ik de boom kan verwisselen, eventueel door nog meer spieropbouw, het is nog maar een jong paard.

Nou zijn er behoorlijk wat vooroordelen over Wintecs, dus is het verstandig om mijn Rossner om te ruilen voor een Wintec Isabell Werth?

Iemand ervaringen ermee? zowel met Rossner als met Wintec.

Groeten Dieuwke

Anoniem

Re: Rossner Montreal vs. Wintec Isabell Werth Cair

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:31

Als de wintec wel goed past en de Rossner niet. Dan zou ik voor de wintec gaan! al helemaal als de wintec voor jou beter zit.

Dieuwke1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 16:36

De wintec heeft mijn instructrice gepast/gevoeld, heb ik dus helaas vergeten te voelen. Maar omdat de wintec een cair system heeft, zich dus aanpast aan de rug, ga ik ervan uit, dat dit goed gaat. Ze liep er in iedergeval goed onder.

Bedankt voor je reactie.

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:38

Zelf zou ik voor wol gaan. Aangezien cair bijna niet aan te passen is. (cair vormt zich wel een beetje naar de rug maar niet veel). Wol is wel gewoon goed aan te passen. Dus persoonlijk zou ik wol nemen.

Verder gewoon kijken wat voor jou het beste zit en goed ligt op je paard!

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:41

Ik denk dat je wat betreft het aanpassen aan de rug de Cair verwart met Flair, dit zijn volledig met lucht gevulde kussens, en zijn dmv een pompje inderdaad aan te passen, cair is niet meer dan een zakje lucht in het kussen, wat niet aanpasbaar is. En heb daarbij ook nog gehoord (dus geen eigen ervaring) dat dit ook nog eens erg hard kan worden.. Ik zou dus persoonlijk gaan voor een wolgevuld zadel, als je me deze keuze zou voorleggen. Als ik vrij kon kiezen, dan graag Flair :)

Dieuwke1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 17:00

Cair is inderdaad een combinatie van lucht en wol. Flair zou het allermooiste zijn. Bedankt voor je reactie.

Groetjes

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 15:48

Natasjaa schreef:
Ik denk dat je wat betreft het aanpassen aan de rug de Cair verwart met Flair, dit zijn volledig met lucht gevulde kussens, en zijn dmv een pompje inderdaad aan te passen, cair is niet meer dan een zakje lucht in het kussen, wat niet aanpasbaar is. En heb daarbij ook nog gehoord (dus geen eigen ervaring) dat dit ook nog eens erg hard kan worden.. Ik zou dus persoonlijk gaan voor een wolgevuld zadel, als je me deze keuze zou voorleggen. Als ik vrij kon kiezen, dan graag Flair :)

Zelf dat is cair geneens, cair is niets anders dan plakken grof schuim, door dat het zo grof is zitten er veel lucht bellentjes is. Je rijd op lucht is dus wel een hele uitgestrekte benadering ;) (zie de foto's van Bourrelier op bokt die heeft de zgn luchtzakken eens doorgesneden :) )

Daarbij is het inderdaad niet aan te passen. Nee absoluut voor wol gaan!(en laat je door de winkel niet afwimpelen dat de wintec zadels er in alleen met cair bestaan want dat is dus totaal niet het geval, alle wintec modellen kunnen tot vandaag de dag gewoon nog met een flock(wol) vulling geleverd worden.)