welk bit kan ik het best gebruiken bij dit probleem.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frijo

welk bit kan ik het best gebruiken bij dit probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 16:26

Ik heb hier op stal een 10 jarige ruin staan en die is nogal lekker druk (arabierenbloed)
Nu is het probleem in het parcours is hij niet te houden.. als die maar zo snel mogelijk bij de volgende hindernis is en als hij er onderweg 1 tegen komt die hem ook wel aanstaat trekt hij er echt heen en dan kan die hem dus ook zo springen.

Ik heb een cross met hem gereden ik dacht daar kan hij zijn energie wel kwijt maar daar is hij ook net zo druk, en als hij een voorganger ziet moet hij daarheen en ik heb al met hem tussen de struiken en bomen gezeten omdat meneer niet wou stoppen :o

met dressuur is er geen probleem bij hem, Hij is M dressuur en gedraagt zich perfect en dan luisterd hij wel om gewoon te gaan halthouden of bij een ophouding het tempo omlaag te brengen

Nu heb ik een dubbelgebroken bitje erin hangen.. maar ik wou eigenlijk een iets anders proberen.

Iemand een idee welk bit hier geschikt voor kan zijn??
Of een andere suggestie voor dit probleem..

midgie

Re: welk bit kan ik het best gebruiken bij dit probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:33

Denk dat je het met een ander bit niet gaat oplossen, misschien wat meer aan techniek werken, ook geen druk op 2 teugels te gelijk zetten, want dat gaat bijna altijd mis.
Misschien is crossen nog even te hoog gegrepen voor jullie beide??

Melissa_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:02

Stang is wel scherper dan heb je hem sneller weer terug
zo als ik lees vind je paardje het geweldig dat crossen en springen en dan laten ze zich wel eens gaan ja en dan heb je ze inderdaad niet gelijk meer terug. Dus misschien scherper proberen. Maar dan zou ik met dressuur wel gewoon de dubbele gebroken houden als ie dan wel lekker naar je luistert.

Groetjes

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 07:32

RT--> HAR

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 07:34

Eerlijk gezegd zou ik gaan proberen om hem in de springles eerst meer onder controle te houden. Je zou evt ook wat oefenparcoursen kunnen springen, dan kan je wat extra voltes maken onderweg en de tijd nemen om hem te kalmeren voordat je verder gaat.
Als hij echt zo enthousiast is dat je niks te zeggen hebt dan loopt hij waarschijnlijk door elk bit heen...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 07:36

Geen ander bit erin hangen. Hoogstwaarschijnlijk word je probleem dan alleen maar groter of verlegd.

Probeer hem eerst thuis rijtechnisch (met springen) voor elkaar te krijgen. Dit soort paarden zijn te rijden in het parcours, je moet alleen even uitvinden hoe! (trust me, voldoende ervaring;))

Ik rijd zelf ook SGW's en ik ben van mening dat wanneer je je paard rijtechnisch niet voldoende voor elkaar hebt in een springparcours, je niets te zoeken hebt op het crossterrein.

Frijo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 09:27

oke bedankt voor de tips..
Ik blijf oefenen :D

Dashke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:33

Heyhey. Ik had ook het probleem dat mijn merrie naar de sprong trok en echt hevig was in het parcours. Ik heb er een happy mouth pessoa bitje insteken. Het werkt verbluffend. Ondertussen hoef ik enkel maar te sturen en blijft ze hetzelfde tempo aanhouden.

Maar inderdaad veel trainen, lijntjes trainen, gebroken lijntjes naar kleine sprongetjes. Wees wel voorzichtig, want dit bitje heeft een groot effect als je het de eerste keren gebruikt, heel zacht met je hand zijn dus. Succes!

clona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:08

stang denk dat het best zal helpen :P

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:27

misschien moet je les nemen met springen??

de mijne rent ook als een gek op de sprong af,
had 1 les genomen van iemand die selfs SGW rijd en springen hoog. en van haar moest ik telkens op een kleine volte de sprong mee nemen, zo controleer jij het paard.