Gelpad

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jinte

Gelpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 11:31

Vandaag is de osteopaat geweest bij mijn paard, en die heeft meteen naar mijn zadel gekeken en vond dat deze te ver achterover lag. Omdat mijn zadel niet verder opgevuld kan worden, heeft zij aangeraden te kijken naar een pad waar je aan de achterkant een soort gel-dingen (sorry, niet zo duidelijk) kan doen zodat de achterkant wat hoger komt te liggen.
Hebben jullie enig idee hoe dit heet en waar dit verkrijgbaar is?
Alvast bedankt :)
Laatst bijgewerkt door Jinte op 12-04-10 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Biskwie

Re: Gelpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:45

Een niet passend zadel los je niet op met een onderlegger, gelpad of bontje. Ik kan alleen maar adviseren als je eigen zadel niet verder op te vullen is, om een zadelmaker/passer te laten komen om er goed naar te kijken en evt een ander zadel aan te laten meten.

HSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:49

Oeh ga daar asjeblieft niet mee klungelen, met een onderlegger, gelpad, bondje, dubbele dekjes etc los je helemaal niets op, en dat gaat van kwaad tot erger.
Als ik jou was ging ik toch een goede zadelmaker bellen en een zadel aanschaffen wat goed op de rug van je paard licht.
Kosten even wat centen, maar je hebt het daarna wel goed terecht! ;)

Fizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:01

Ik zou idd een zadelmaker naar je zadel laten kijken.

Een goed passend zadel is belangrijk en als een paard geen last van zijn rug heeft is er eigenlijk geen reden om met een bontje of gelpad te rijden(tezij je het natuurlijk voor de mooi doet)

Een zadel moet zelf gewoon goed passen en met een dekje eronder goed liggen.
Zou echt een zadelmaker om advies vragen eventueel een nieuwe zadel aanschaffen! ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:10

ik zou toch ook eerst een goed zadelmaker naar je zadel laten kijken, desnoods een tweede opinie...

Als je paard echt zo'n "ingezakte" rug heeft dat het niet met opvullen kan opgelost worden zou je kunnen kijken naar de correctorpads van Wintec. Een dekje waar je gelkussens kan insteken lijkt mij minder goed omdat je dan een begin"rand" gaat krijgen, wat drukking gaat geven. Niet fijn voor je paar dus

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:15

TS is niet op zoek naar een nieuw zadel, maar naar een onderlegger..

In Almelo bij Riel Klumper heb je een kussen dat je met losse pads kan opvullen. Pro Pad heet het volgens mij. Ik heb een simpele onderlegger van neopreen, schuift niet en koste maar 18 euro of zo. Is een flexibele pad met een schoft uitsparing. Ook in Almelo gekocht, maar bij een Hippo zaak in Heino hadden ze het ook. En divoza heeft ze ook en ook nog een niet-flexibele. Deze scheurt alleen erg snel.

Zo lang het zadel past, kan een verhoger geen kwaad. Mijn zadel is aangemeten, maar paard was in de tussentijd alweer gegroeid. Bij Klumper zeiden ze dat de onderlegger dan een goeie oplossing was. 10 keer laten opvullen tot de kussen keihard zijn, lijkt me een stuk minder goed!

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 16:42

Roxxiejj schreef:
TS is niet op zoek naar een nieuw zadel, maar naar een onderlegger..

In Almelo bij Riel Klumper heb je een kussen dat je met losse pads kan opvullen. Pro Pad heet het volgens mij. Ik heb een simpele onderlegger van neopreen, schuift niet en koste maar 18 euro of zo. Is een flexibele pad met een schoft uitsparing. Ook in Almelo gekocht, maar bij een Hippo zaak in Heino hadden ze het ook. En divoza heeft ze ook en ook nog een niet-flexibele. Deze scheurt alleen erg snel.

Zo lang het zadel past, kan een verhoger geen kwaad. Mijn zadel is aangemeten, maar paard was in de tussentijd alweer gegroeid. Bij Klumper zeiden ze dat de onderlegger dan een goeie oplossing was. 10 keer laten opvullen tot de kussen keihard zijn, lijkt me een stuk minder goed!

Dankje voor je reactie, hier heb wat aan.
Ik kan mijn zadel wel op laten vullen tot ik al m'n spaarcenten kwijt ben, maar daar schiet ik niets mee op. Het zadel is ook goed aangemeten en past verder prima.
Inmiddels heb ik bij divoza een pad besteld die aan de achterkant op te vullen is, ik geloof dat deze ook Pro Pad heet :)

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:31

Daar ben ik het helemaal mee eens!
Xie hier zo vaak dat mensen een vraag stellen en niet het antwoord krijgen waar ze naar vroegen, maar allerlei goedbedoelde adviezen die enkel voortkomen uit de overtuiging van de antwoorder en vaak tot vervelens herhaald worden.

Ik heb wel eens zo'n foam onderlegger gehad, aan de achterkant hoger, om de achterkant op te hogen. Alleen heb ik een 18inch zadel en was de onderlegger daar wat krap voor. Het was een zwarte, stevig foam, overal verkijgbaar voor minder dan 20euro.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 06:15

als je zadel achterover ligt,past hij niet goed.

tja en qua onderleggers zijn er ook zoveel te krijgen. als je niet kan investeren in een ander zadel,zou ik evengoed aan de zadelmaker advies vragen over welke onderlegger het best geschikt is voor je paard.

zelf heb ik goede dingen gehoord over de korrektor pad,die is niet op gel maar met lucht gevuld,kan ook mooi aangepast worden.