Pasbaarheid Wintec

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AmberHeijman

Pasbaarheid Wintec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 19:55

Even een vraagje, past een wintec op elk paard? Of past het vaak ook niet?
Ik weet dat er veel topics over zijn, maar zoekfunctie duurt bij mij heel lang want heb een hele slome computer! Sorry!

Alvast bedankt. :)

aslo

Re: Pasbaarheid Wintec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:38

Past niet op elk paard.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:40

Nee, zeker niet op elk paard en ik spreek jammer genoeg uit ervaring!

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 20:55

Oke. :) Want ik ben van plan om toch een dressuurzadel te kopen en een springzadel. En omdat Marene (mijn paardje) breed is en weinig schoft heeft, dacht ik dat dit een goed alternatief voor het springzadel kan zijn. Ook omdat het niet heel duur is.

Denken jullie dat een wintec op mijn type paard kan passen?

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 21:01

Dat kan jammer genoeg niet uit je beschrijving zomaar opgemaakt worden. Daarvoor moet je een zadelpasservice nemen of een zadelpasser laten langskomen mijn paardje heeft ook weinig schoft maar ook breed aan de schouders, en het past niet. Maar zoals ik al zei kan je hier best niet op verder gaan hoor ..heeft niemand uit je buurt een wintec met een brede boommaat ofso daar kan je ook al eens naar kijken. En dan nog iemand laten komen.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 21:09

Ja ik laat sowieso iemand er naar kijken. Maar ik ben gewoon wat ideeën qua zadels aan het opdoen! :)

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 16:02

Iemand nog ervaringen met dit zadel? Met brede, rondgeribte paarden zonder schoft? :)

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:04

Ik heb ook een wintec zadel en eerlijk gezegd leg ik dit op ieder paard die ik op dit moment rijd. Nu zal er wel commentaar komen maar ik laat eerst een professioneel iemand kijken of het goed ligt en anders rijd ik niet met mijn eigen zadel.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:04

Ik weet dat de zadels redelijk veel schuiven, oa door de kunststof en dat in combinatie met een breed paard zonder schoft.. lijkt me niet werken. Als je het doet zou ik sowieso voor de extra wide versie gaan, ik vind de brede bomen in de normale wintec nou niet erg breed.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 16:05

Ja nou wil hem er alleen bij voor als springzadel. :j Het moet natuurlijk niet schuiven maar ik weet niet of ze de XW ook in spring hebben?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:06

Ambrasoft schreef:
Iemand nog ervaringen met dit zadel? Met brede, rondgeribte paarden zonder schoft? :)

Jep hij ligt op mijn kwpner met veel schoft, en op mijn fries met weinig tot geen schoft, het ligt op allebei super (ook nagekeken door een zadelmaker uiteraard)

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:17

Is het voor je Arab?Ik heb ook een arab en hier past het ook niet door dat ze nogal kort van rug is maar idd je kan maar ideeen opdoen dat is het beste:)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:23

ik heb er 1 gehad op mijn fjord, breed weinig schoft en schouder en die lag toen goed

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 19:37

Oke. Dus het verschilt blijkbaar dus erg? :j Gewoon zadelmaker langs laten komen dus.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:59

ik heb hem op een fjord gehad WAARDELOOS en hij zat ook beroerd. haha dus tja heel veel verschil, dus toch verschillende zadels proberen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 07:34

Ik heb de 500 dressuur op mijn halfinger gehad.
Dat schoof naar voren.
Het verschilt per paard. Ik hoor wel van mensen met ronde paarden zonder schoft dat ze goed liggen. Dus het kan wel :D

Kusjexmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:32

Ik zou even informeren bij de country mill http://www.countrymill.nl daar heb ik echt hele goe3de ervaring mee, zij vinden vast wel een oplossing! Ze hebben wintec zadels en ook tweedehands zadels dus je hoeft niet duur uit te zijn.

A0M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:29

Bij winteczadels heb je verschillende bomen, en daarom wordt er gezegd dat het op ieder paard past. Je moet zelf gewoon even kijken, of informeren bij zadelmaker.

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:59

Mijn E-pony (breed, rond, bijna geen schoft) heeft een Wintec 500 dressuur met witte boom; dit zadel ligt keurig!
Ik heb wel een zadelmaker laten komen om eea na te laten kijken, dan heb je toch meer zekerheid.
Mijn pony heeft gelukkig niet zo'n korte rug dus de 18inch past er mooi op. Ik vind het vooral een fijn zadel omdat het haar zo goed past, zelf heb ik er een seat saver opgedaan want een Wintec zit best hard (vind ik). Ook heb ik de kniewrongen verwisseld voor de meest brede, gewoon omdat ik het prettig rijden vind.
Al met al ben ik erg tevreden met Wintec!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:06

Wintec past op veel paarden, zolang ze maar niet te veel schoft hebben! Zijn betaalbare zadels en ze zitten goed.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:14

Of het nou een wintec is of een ander zadel, elk zadel kan schuiven.
Laat er een zadelmaker naar kijken, mijne is toen achter iets verhoogd omdat hij een wat hogere schoft heeft.
De boom kan je gewoon wisselen dus als de boom juist is (laat er naar kijken) dan kan je met de achterkant aan de gang laten gaan indien nodig.
Ik heb alleen maar Wintecs hier liggen eigenlijk.
Zelfs een paarse versie in mijn zadel gehad op verantwoording van de zadelmaker, gewoon toppie mee kunnen rijden zonder dat het een xl versie was. Inmiddels zit mijn paardje weer op een medium boom (zwarte) en het glijdt gewoon niet als het goed past op de rug. Past het niet --> aanpassen ;-).

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 15:59

Oke heel erg bedankt allemaal. :) Sowieso laat ik een zadelmaker er naar kijken! :j

Maar hier kan ik wel mee vooruit. Ik denk dat ik dit toch als keuze voor springzadel ga maken, als ie past natuurlijk!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:55

ik heb inmiddels ook weer een wintec. Na 5 zadelmakers die er niets passends op kregen, weer wintec gehaald, en ligt als een huis.