Staartbeschermer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jessicauvita

Staartbeschermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 14:34

Mijn fjord schuurt haar staart helemaal tot een wc borstel |( Swinters valt het wel mee omdat haar deken er dan over hangt maar het voorjaar en zomers is het echt een drama.
Nu had ik vorig jaar of het jaar daarvoor,, had ik een staartbeschermer gekocht, nou dat werkte ook niet, die gooide ze steeds af, nu heb ik vorige week een nieuwe gekocht, een leren die je kunt bevestigen aan een singel maar dat krijgt ze ook voor elkaar.
Heeft iemand nog tips voor een goede beschermer die echt blijft zitten?

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:14

Klinkt raar maar ken iemand die doet er sokken/kniekousen omheen :)).

Coconut

Re: Staartbeschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:15

Al gekeken naar de oorzaak van het probleem? Heeft ze geen exceem? Aangezien ze het in de winter niet doet ;)

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:48

Ik zou ook naar de oorzaak zoeken. Want nu heeft je paard wel hardstikke jeuk. Maar kan niet krabben. Misschien heeft ie wel exceem net als wat _Skess_ zegt?

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 17:18

Nee ze heeft geen exceem, of andere dingen wat ik kan vinden in haar staart. MIsschien dat het gewoon verveling is.

Ik probeer die sok, proberen kan nooit kwaad :d

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 17:20

Kom je pony veel buiten? Heeft hij vriendjes waarmee hij zichzelf kan vermaken? En anders kan je die sok proberen.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 17:31

Zomers staat ze op het land. Swinters helaas alleen uurtje in de paddocks. En ze heeft dingen in haar stal om mee te spelen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:09

Toch nog even over die oorzaak: mijn paard (IJslander) schuurt ook zijn staart in het voorjaar. Geen idee waarom, maar wanneer hij er last van krijgt borstel ik zijn staart vaker uit om de losse haren eruit te halen, en kriebel ik hem ook vaker dan anders bij zijn staart. Dat lijkt te helpen, tot nu toe ziet zijn staart er goed uit en dat was vorig jaar wel anders.

Als je fjord op stal staat is het misschien een idee om daar zo'n borstel op te hangen? Gaat de staart minder kapot van dan van schuren tegen de muur/hek. En desnoods, als je alleen aan symptoombestrijding wil doen, zijn er ook staartbeschermers die je met een riempje kunt vastmaken. Alleen zou je paardje dan wel steeds met een singel en een riem tussen die singel en de staartbeschermer rondlopen, en of je dat nou moet willen?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:16

Heeft ze ook geen wormen?
Anders insmeren met bodylotion, dat zou de jeuk wel eens weg kunnen krijgen.
Bij mijn paard heb ik een tijdje er iets omheen gehad ivm melanoom. Wat als enige bleef zitten was een sok. Ik had een hoge (tot onder knie) sok genomen en daar de voet vanaf geknipt, die bleef netjes zitten.

Al ben ik wel van mening dat je de oorzaak weg moet nemen. Wat je er ook omheen doet, het wordt er straks warm onder waardoor het alleen maar meer gaat irriteren, ook een beetje sneu...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:18

Bodylotion zou inderdaad nog weleens kunnen helpen, nu in het voorjaar wordt de huid weer minder vet, wie weet trekt de huid gewoon.

Even uit nieuwsgierigheid: hoe krijg je zo'n lange sok om de staart van je paard? Je moet dan toch denk ik met een lang ding tegen de richting van de haren in?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:21

de sok om mijn pols, staart vast pakken en dan eromheen, zoals wanneer je zelf een staart maakt. Laatste stukje de sok met twee handen uit elkaar trekken en op zijn plek doen.
Appeltje eitje (en de mijne heeft toch best een dikke staart :D)

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 23:26

Hier op stal zie ik ook een paar paarden schuren die dat normaal nooit doen. Ik zelf dacht dat t aan het verharen ligt. Dat kan natuurlijk best een beetje jeuken en het gevolg daarvan zie je alleen in de staart.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 01:15

Bio-huidolie van Leovet helpt bij mijn paard erg goed tegen jeuk. Misschien ook het proberen waard ?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 01:19

Persoonlijk zou ik dan eerst gewone bodylotion proberen, stuk goedkoper :D

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 08:31

al ontwormd? hadden bij ons op stal ook een paard dat opeens begon te schuren en er een paar dagen later een giga worm uit kwam.