Ik heb het volgende probleem met mijn paard/zadel.
Mijn zadel is laatst helemaal leeggetrokken kwa zadelvulling en er is geheel nieuwe vulling in gegaan. Toen ik mijn zadel terugkreeg en ben gaan rijden merkte ik zelf op dat mijn paard op de rechterhand heel erg stijf liep en vooral ook staakte. Op de linkerhand is het iets minder. Het gaat vooral om staken en niet voluit willen lopen.
Ik heb mijn achterbuurman ook gevraagt of hij iets zag kwa onregelmatig lopen maar die zag net als mij daar niks aan.
Als ik het zadel op dodo leg dan ligt het redelijk alleen het ligt totaal niet stabiel aan de zijkanten. Het schuift dus als je er op zit heel erg van links naar rechts zeg maar. Dat hoort toch helemaal niet of ligt het nou aan mij?
wie kan advies geven. Normaal heb ik er wel iets zicht op alleen nu ben ik zo aan het twijfelen. zeker omdat je er vanuit gaat dat als je het laat opvullen dat het goed gebeurt en dat je weer lekker aan de hobbel kunt.
Het is elders gevuld. Ik heb het daar wel eens eerder laten doen en toen was ik tevreden. Was ook nog met de oude zadelpasser die zo vriendelijk en goed was.
De zadelpasser is het zadel komen terugbrengen en zei zelf dat het goed lag maar ik krijg steeds meer twijfels.
tevens heb ik ook opgemerkt dat als ik erop zit en voel aan de voorkant van het zadel dan normaal ligt maar dat als ik mijn gewicht naar achter verplaats dat je dan best wat verschil ziet (meer ruimte) weet niet of dit normaal is bij een net helemaal overnieuw opgevult zadel ???
Ik zou het eerlijk gezegd al niet accepteren dat het zadel elders gevuld wordt. Een zadel moet zitten als een maatpak en dat kan niet gemaakt worden zonder dat de drager het past...