Kunnen de inlages uit een HAF pad?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kunnen de inlages uit een HAF pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:31

Hooi,

Gister kreeg ik mijn HAF pad(model allround) binnen. Nu vind ik hem wel erg dik. Ik ga hem gebruiken onder een normaal engels zadel. Kan ik de inlages er uithalen en ze er ooit weer terug in stoppen?

Groetjes Nina

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 07:26

Ligt eraan, heb je een met verwisselbare inlages?

Anoniem

Re: Kunnen de inlages uit een HAF pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 07:39

ik heb deze

http://www.outdoor-riding.com/shop/img/ ... -large.jpg
en dit is de tekst erbij:
Dit model is speciaal gemaakt voor boomloze zadels en endurance zadels, maar past ook uitstekend onder veelzijdigheidsmodellen waaronder de Massimo Trail. Met de uitneembare vulling kunt u naar wens de dikte van het dekje aanpassen aan de eventuele veranderende bespiering van uw paard gedurende het seizoen..
Binnenkant van sympanova.

Maar als ik het klitteband open maak en mijn hand tussen de inlage stop. Lijkt deze vast te zitten

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 07:42

Die zijn gewoon wisselbaar :j Kan je er gewoon uithalen.

Anoniem

Re: Kunnen de inlages uit een HAF pad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 08:16

oke! ik was al bang dat ik het kapot zou maken..

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 08:24

Ik heb ook zo'n pad gehad, de vulling kan er inderdaad uit, maar is niet heel stevig (en zat bij mij een beetje vastgelijmd ofzo). De inlages die erbij geleverd werden heb ik er uitgehaald, maar de vulling was daarbij wel een beetje beschadigd omdat het best kwetsbaar is.
Als je de inlages er niet al te 'enthousiast' uit trekt, blijven ze wel heel :+

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 08:26

Idd een beetje voorzichtig mee omgaan met die inlages. :j

Ik gebruik mijn HAF-pads (heb er twee) inmiddels drie jaar, met of zonder inlages, net wat nodig is. In de winter (als de bespiering wat minder is) gebruik ik ze, in de zomer niet.

Ik was ze ook met de inlages erin, na het wassen haal ik ze eruit en dan leg ik ze apart van de pad te drogen. Dan blijven ze minder lang vochtig. Zodra alles weer droog is, stop ik ze terug. Maar idd dus met beleid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:36

Djini schreef:
Ik heb ook zo'n pad gehad, de vulling kan er inderdaad uit, maar is niet heel stevig (en zat bij mij een beetje vastgelijmd ofzo). De inlages die erbij geleverd werden heb ik er uitgehaald, maar de vulling was daarbij wel een beetje beschadigd omdat het best kwetsbaar is.
Als je de inlages er niet al te 'enthousiast' uit trekt, blijven ze wel heel :+

Hier zitten ze idd ook een beetje vast gelijmt. maar die kan ik er dus gewoon uit halen? Dat is mooi! anders word het wel erg dik op de rug