Wat is een sterke vliegendeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_sparta_

Wat is een sterke vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 12:33

Mijn paard staat nu al heftig te zwaaien met de staart, schoppen met de benen, want er zitten weer een paar vliegjes. Hij krijgt ook erg snel bultjes van insecten. Hij heeft geen eczeem.

Daarom wil ik hem een vliegendeken met hals op doen. Maar hij heeft een lief weidemaatje dat graag aan de deken gaat hangen.
Welke dekens zijn sterk en kosten ook niet meteen de hoofdprijs?
Verder is mijn paard kort, maar breed gebouwd, hij moet dus wel ruimte op de borst genoeg hebben.

Melia

Re: Wat is een sterke vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:34

Rambo sweet itch hoody.
Kost wat, maar dan heb je ook wat :D.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 12:35

Die is erg duur, als daar zijn maatje in gaat hangen ga ik denk ik meteen over in Kill neigingen. :) En hij heeft geen eczeem.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 16:02

De Horseware Rambo's :D
http://www.horseware.com/ss10%20site/fo ... sheets.asp
Kwaliteit kost nu eenmaal iets :o , je zou de Rambo protector kunnen overwegen, sterke deken (1000D Polyesther), vormt zich naar het paard/pony, 3 singels, bilkoort, hele ruime staartflap, losse hals, schouderbeschermer aan de voorzijde (tegen schuren), 'V' sluiting aan de voorzijde, beenuitsparingen.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:30

niet laten verleiden de goedkopere amigo te kopen, deze zijn aanzienlijk smaller gesneden dan de rambo's, hebben wel lengte maar vallen qua diepte en breedte boeg maat kleiner.
Je zou de deken kunnen inspuiten met bitex voordat die op je paard gaat, dan smaakt die vies voor zijn vriendje

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:54

Dit is wel dier afhankelijk :o .
Die van mij heeft beide, beide vallen normaal en hij heeft beide ook in dezelfde maat ;) .
(Die van mij is wel breed en wat langer in de rug, heeft van beide een 6.3)
Maar de Amigo bug rug is ouder dan de rambo protector, wellicht dat het daar dan nog aan kan liggen...........
Maar de Amigo's die ik tot op heden heb verkocht gaan allemaal in dezelfde maat als de buitendekens en tot op heden passen die allemaal goed.
Hetzelfde geldt voor de Rambo protectors en de SH.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:59

Pagony Eczema:
Afbeelding

* meer dan 10 jaar bewezen kwaliteit
* met hele hals
* bescherming tegen zomereczeem
* bescherming tegen de zon
* waterafstotend en sneldrogend
* voorkomt irritatie door de knut, muggen en vliegen
* voorkomt dat het paard zichzelf open bijt of scheurt
* verzachtende werking
* zeer goed ademend
* scheurvast
* volledige bewegingsvrijheid
* 24 uur per dag draagbaar
* ook in zeer kleine en zeer grote maten leverbaar

Voor €69.95 bij de Divoza.

Ik heb hem altijd om bij mijn pony die helemaal gek wordt van de vliegen in de zomer.
Ze moeten ook altijd mijn pony hebben, maar deze deken werkt perfect!
Ik heb hem in de zomer in het vliegenseizoen altijd om in de wei, ziet er misschien niet zo mooi uit maar het dier heeft er geen last van. :)
Mijn pony heeft trouwens geen zomereczeem, waar deze deken ook goed voor zou zijn.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 18:02

Mijn paard heeft de amigo regendeken en die is inderdaad te smal op de borst, daar heb ik een verlenger er voor bij.

Die van divoza, is die echt scheurvast?

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:04

Het is een hele stevige deken ja!
Maar mijn pony heeft hem alleen om in de wei, niet op stal want daar zijn geen vliegen. :)
Je kunt hem 24/7 gebruiken, maar dat doen wij dus niet.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:20

_sparta_: heb je je paard/pony toen ook gemeten, toen je die deken hebt aangeschaft? Want het klinkt alsof deze een maatje te klein is aangeschaft.
De een zegt bij de Amigo dat deze ruim valt, een andere normaal en een volgende kleiner.......
Dan zeg ik altijd: meten = weten, want het ene dier kan best een stokmaat hebben van b.v 145cm = 175, wat overeenkomt met een 5.9, maar als deze pony breeder is gebouwd, zal een 5.9 te klein zijn of als hij/zij b.v. een langere rug heeft, ook dan zal die maat te klein zijn, dus alleen afgaan op b.v. een stokmaat en ol van een andere deken is niet voldoende voor een juiste maatbepaling van een deken.
Laatst bijgewerkt door josie op 09-04-10 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 18:23

Je bedoeld de Amigo regendeken?
Ik heb kunnen passen. :) We hadden 3 dekens tegelijk gekocht op stal. 1 in zijn maat, 1 maat groter voor een stalgenoot en 1 maat kleiner voor mijn andere paard. De maat groter heb ik hem dus ook even opgedaan, die was op de borst nog steeds niet echt groot, maar voor de rest veel te groot. Hij is compact maar wel lekker breed gebouwd op de schouders.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:26

In dat geval zou ik je een Rambo hebben geadviseerd, wel duurder, maar een nog betere pasvorm, maar nu heb je het ook goed opgelost door een verbreder er tussen te zetten (en goedkoper). ;)
Maar dit geeft wel goed weer, hoe het e.e.a afhankelijk is van de bouw van je dier ;)

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 23:13

Ik ben een echte Amigo-fan wat dekens betreft (heb er een stuk of 3 en die gaan al jaren mee) maar de vliegendeken van Amigo vind ik niet sterk. Mijn paard had er na een paar weken al een gat in getrokken. Wat stevigheid betreft zou ik eerder een Pagony-deken kiezen, die heb ik jaren gehad zonder dat er ook maar een klein gaatje in kwam. Helaas is hij (mijn paard) vorig jaar nogal uit de kluiten gewassen qua bespiering en pastte hij de Pagony niet meer. Toen ben ik over gestapt op een amigo maar die moet dus regelmatig opnieuw aan elkaar genaaid worden :+

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 06:42

Ik heb de Rambo Protector gekocht, dat is verreweg een van de sterkste vliegendekens op de markt met een super pasvorm.
Mijn haf heeft ook een giga boeg voor.

Nieuw kosten ze 125,-euro met hals erbij ;)

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 07:30

Mijn ervaring is dat de nieuwere rhino's met hals dit euvel ook hebben, te smal op de borst, maar de amigo's gewone uitvoering zonder extra halsdeel (losse hals geen probleem) wel voor de vliegendeken. Normale Amigo regen en gevoerde deken passen net zo goed als de rambo, deze laatste zijn alleen mooier afgwerkt
Anky vliegendeken ligt ook erg mooi met hoog gesloten op de hals en voldoende ruimte op boeg/schouder

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:05

De rambo fly protector heeft super sterke stof!

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 08:43

Bucas! Echt een superdeken, schuift geen milimeter en is sterk :D

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:09

ik heb een amigo bug rug, eerst op een kwpner en ligt nu op een brede haflinger. zeer fijn dekens

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:15

Ik vind de amigo en rambo sterker dan de bucas. Die ging hier maar een paar maanden mee. De rambo gaat het langst mee. Mn exceem merrie heeft er 3 seizoenen mee gedaan, toen was ie ook echt helemaal op. Nu heeft ze weer een nieuwe, ben benieuwd hoe lang die meegaat!

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 16:53

Bucas gaat hier al een paar jaar mee, nooit problemen mee gehad

zilano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 23:02

Ik heb zelf de Silvano Australia van Paardenboulevard. Een extra sterke vliegendeken. Ik ben er helemaal blij mee. 1 Seizoen gebruikt en helemaal niets aan te zien. De deken heeft een losse hals, dat vind ik zelf ook super fijn.

Verder heeft hij een super pasvorm, is gevoerd bij de borst en bovenkant hals, zodat hij niet snel schuurplekken krijgt.

Deze deken kost 79,95.
Dit is de link:

http://www.paardenboulevard.nl/shop/art ... 00c1105bab

Alleen als een ander paard echt aan een deken gaat hangen ben ik bang dat geen 1 deken het houdt.

dvdiepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 20:41

Ik heb ook de Australia van Paardenboulevard.
Super deken en super sterk!

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:09

En kent iemand de vliegendeken van équithème?

* is ook benieuwd naar de info van anderen over vliegendekens * :D :o

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 10:08

ja heb een equitheme gehad, mooie deken maar net wat smal op boeg/hals