welk zadel voor fjord?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pico83

welk zadel voor fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 08:49

Hoi iedereen,

Ik ben sinds twee weken in het bezit van een leuke fjord, toen ik hem kocht heb ik daar een extra breed haflingerzadel bijgekregen, dat op zich prima op zijn rug past. Maar jammer genoeg is het voor mij te klein, en kan ik er niet comfortabel op zitten. Nu had ik nog een westernzadel liggen, en dat past prima, tot ik op wil steigen, en dan schuift het zo weg, ook al is ie goed aangesingeld...
Nu vroeg ik mij af wat voor zadel jullie op je fjord (of haflinger) hebben liggen en wat jullie bevindingen daarvan zijn.
Groetjes
Marieka

Anoniem

Re: welk zadel voor fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 08:50

Ik heb op mijn fjord lang een Kieffer Munchen gehad.
Rossner America is ook een type zadel dat voor ronde paarden met weinig schoft gemaakt is. Gunstige prijs/kwaliteitverhouding, te krijgen bij Divoza. Misschien is dat wat voor je?

Nic001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 08:52

Het hangt er heel erg vanaf hoe je fjord is... die van mij is niet zo rond en heeft gewoon een normale schoft dus veel zadels paste op haar.

Ik heb er een kieffer (vz) op liggen en sinds kort een prestige (dressuur)..

Als ik jou was zou ik een zadelmaker langs laten komen om te laten passen.

Succes ermee!

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 08:53

ik ken een brede haf die heeft een thorowgood erop liggen.. maar je kan beter een goede zadelpasser laten komen want iedere hf/fjord heeft toch een andere bouw ;)

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 11:33

Voor mijn ene merrie heb ik een Thorowgood T4 (boommaat 35) voor mijn andere merrie heb ik een Massimo Trail (boommaat 38). De merries zijn qua bouw best verschillend en passen elkaars zadel ook absoluut niet (Zelfs niet als de boommaten gelijk zouden zijn). Neem een goede zadelmaker in de hand en overleg daarmee. Over het algemeen hebben ruitersportzaken wel iemand die er een beetje verstand van heeft, maar die vallen niet onder de noemer "goede zadelmaker". In welke omgeving woon je?

Nimblissanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:10

Wintec schijnt ook brede zadels te hebben. Wij hebben een brede KN Allegro, maarja, dat is wel even duur...

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:11

Ik heb ook een Wintec gehad maar dit was bij mij een drama, steeds schuiven etc. Ik hen nu een Euroriding Diamant, ligt ideaal!

Er zijn diverse topics over haflingers en zadels.