massimo, A merk of B merk? kwaliteit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

massimo, A merk of B merk? kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 08:24

Hoe bevalt je Massimo zadel? En is het een A merk, of toch meer een B merk?
Is de boom goed en zijn ze geschikt voor intensief gebruik? Leuk al die boomwijdtes, maar passen ze dan ook op paarden met hoge schoft?

furyke

Re: massimo, A merk of B merk? kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:22

ik heb een massimo (te koop) en vind het toch meer een A merk Alleen is het nog niet zo heel bekend, maar dat komt denk ik nog wel.
Ze zijn denk ik wel geschikt voor intensief gebruik. Ik heb het zadel nooit zo heel veel gebruikt en t ziet dr nog super uit.
oevr een hoge schoft durf ik niets te zeggen. Mn pony heeft geen hoge schoft. wel is het zadel een beetje teruggesneden (?) bij de schoft.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:25

Ik vind het een B merk, kwaliteit kan je niet vergelijken met een Passier bijv.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:26

voor ik overging op western had ik een massimo. ben er erg tevreden over. heb hem redelijk intensief gebruikt maar zag er nog uit als nieuw (wel beugelriemen onderlangs gehad) het zadel is bij de schoft idd iets terug gesneden. Of het past zal je aan een goede zadelmaker moeten overlaten, daar is zo weinig over te zeggen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 11:25

A en B merken vind ik erg nietszeggend. Ik heb het dan liever over goede, gemiddelde en slechte kwaliteit. Ik denk dat de Massimo's net een slag beter zijn bijv. JC's en onderdoen voor de Passiers. Als ik er een kaartje aan zou moeten hangen denk ik dat beter dan gemiddeld wel een mooie is. Voor die prijs kun je ook geen topkwaliteit verwachten.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:36

Ik vind Massimo zeker een topmerk, maar dat het niet kunt vergelijke met bv een Passier heeft imo niets te maken met a of b merk aangezien de passier ook al gauw 1000 euro duurder is ;)

Maar dat wil niet zeggen dat het daarom slechter is.

Het leer is erg zacht en mooi afgewerkt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:39

Eens met Fjordnina en Loes's Corner.

Over die hoge schoft: ik heb een paard met een behoorlijk hoge schoft. De Massimo Trail paste echter direct probleemloos en ik ben nu al ruim drie jaar een zeer tevreden gebruiker (en mijn paard ook).

Overigens reed ik tot afgelopen seizoen vrij intensief endurance (t/m 120 km). Mijn zadel heeft daarmee heel wat trainings- en wedstrijdkilometers 'in de benen'. In de endurance en ook onder recreatieruiters die veel kilometers maken wordt dit zadel veel gebruikt. Ik heb tot nu toe meer positieve dan negatieve ervaringen gehoord, ik vermoed daarmee dat het dan ook wel bestand zal zijn tegen intensief gebruik.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:50

Ik vind het een fijn merk. Passier zit ik zelf niet fijn op, dus dit is voor mij een beter merk :D
Kwalitatief is het ook prima. Het leer is fijn en blijft netjes.

Over hoge schoft durf ik niet te zeggen. Ik heb een ronde haflinger zonder schoft. Het zadel is wel iets terug gesneden. Maar om het zeker te weten zou je moeten passen :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 12:40

Gisteren heb ik dus de Massimo even op m'n paard gehad (tja, zadelmaker kwam om m'n zadel op te vullen, maar hij had de auto vol met nieuwe zadels, dus mocht ik even op een paar modellen zitten, het is dus niet direct dat ik eentje aanschaf), de dressuuruitvoering. De schoft lag vrij, en het zadel zit ook goed.
Ik hou dit zadel dus zeker in m'n achterhoofd voor m'n jonge paard straks.
De afwerking was inderdaad wat minder dan van bijvoorbeeld Fryso of Albion, maar ik vond de Massimo zeker geen slecht zadel. En er lijkt ook nagedacht te zijn over het ontwerp.