Ervaringen Passier Springzadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cahill

Ervaringen Passier Springzadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 07:33

Ik heb eindelijk een leuk zadel gevonden voor mijn pony. Het is een Passier springzadel. Ik heb verder geen ervaring met Passier (op mijn hoofdstellen na). Iemand die me wat kan vertellen over de zadels????

_Lorette_

Re: Ervaringen Passier Springzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 07:37

Ik heb een passier springzadel. :) *klik* en *klik*

Heerlijk zadel, fijne pasvorm, heel goed leer. Ik ben er heel erg blij mee! Ik heb alleen wel de kuitwrongen laten verwijderen voor ik er mee ging rijden. Het is een 17 inch zadel en qua zitvlak valt 'ie ruim, maar voor mijn benen zaten de kuitwrongen niet niet op de goede plek. Bovendien heb ik altijd zadels zonder kuitwrong gehad, dus voor mij is het prettiger zo.

Het zijn fijne zadels en ze blijven erg lang goed. :j

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:47

Mijn vader heeft er een...
Een passier comet FS,, duur in aankoop maar zitten super lekker als je ze eenmaal gewend bent.
Liggen ook op veel paarden goed ( Hier wordt ie op ongeveer 8 paarden gebruikt, liggen natuurlijk niet perfect maar ze passen )

Ze gaan ook erg lang mee en goed kwaliteit leder.
Zadel is nu denk ik toch wel een 6 à 7 jaar oud, en laaste 3 jaar pas erg intensief gebruikt maar het ziet er nog altijd goed uit.

Hoop dat je er genoeg aan hebt, het zijn echte fijne zadels.

A0M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 08:47

Wij hadden altijd een passier comet 2 zadel voor ons vorige paard. Ideaal springzadel, waar je stevig inzit. Het zadel is duur qua aanschaf maar blijft jaren goed, het leer blijft soepel :)

Zz_pOwer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 10:41

ik heb een passier Marcus Ening, zit lekker, gaat lang mee echt hele fijne kwaliteit

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 10:41

Ik heb een Passier Eventing, heerlijk zadel. En super kwaliteit.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:20

Ik heb een Passier Marcus Ehning, vind het een fijn zadel maar vind dat hij wel erg snel verkleurd. Bruin staat er om bekend dat het snel verkleurd, maar bij dit zadel is het wel veel meer dan bij mijn Stubben.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 10:57

EvelienH : dat probleem heb ik alleen waar mijn stijgbeugelriemen liggen. Na bijna 3 jaar 4 x in de week te gebruiken begin je het wel te zien, maar je ziet het toch niet als je been er op ligt :)

Desolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 13:49

Ik heb er ook 1, bevalt me príma, gebruik het zadel 5 keer in week intensief, al 4 jaar lang. Uiteraard zie je wel wat plekjes, maar het zadel doet het nog príma. :D