Dressuurzadel diepe, zachte zit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jessybelle

Dressuurzadel diepe, zachte zit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 21:15

Hellooo,

ik ben op zoek naar nieuw dressuurzadel voor mijn Portugeesje. Ik rijd momenteel met een Isabelle Werth maar vind dit nogal hard zitten..
Ik rijd supergraag met de dressuurzadeltjes van Bates maar vind deze nogal duur.. Ben dus eigelijk op zoek naar een goedkoper alternatief voor
een Bates maar wil ook geen zadelmarkt kwaliteit.. Had op Interhippique eentje gezien van Riders pride maar weet niet of dit wel goede kwaliteit is? Iemand mss idee'tjes?
Thank youuu :)

Anoniem

Re: Dressuurzadel diepe, zachte zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:29

interhippique is ook zadel markt kwaliteit.. Dus neem beter een A merk 2e hands als je in die prijsklasse moet zoeken.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:30

een tweedehandsje ;)

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:19

Euroriding Titan is erg fijn, helaas zijn ze erg duur en eigenlijk ook bijna niet tweedehands te krijgen. Ik zou gewoon eens op markplaats kijken om een beetje een idee te krijgen wat je voor iets kunt krijgen voor hoeveel. Euroriding Jade is anders misschien ook nog een optie, veel goedkoper als de Titan. Je krijgt er dan helaas wel wat minder kwaliteit voor maar het zitvlak is superzacht, helaas niet zo heel diep. ;)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:20

of een euroriding diamant. Weer meer kwaliteit dan de jade, ook een diepere zit en lekker zacht!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 10:26

goedkoper alsternatief voor de bates is wintec. de zadels hebben de zelfde modellen, maar zijn van kunststof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 10:27

Wij hebben net een Rossner Montreal gekregen, zit als een kussentje en lekker diep.

xMaud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 12:17

Knightrider!
Dat zadel kost ong. €700,-
Dat is echt een heerlijk zacht zadel met een diepe zit.
Ik heb er een keer een buitenrit van 4 uur mee gemaakt en bijna iedereen had zadelpijn alleen ik niet. :D

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 12:21

Ik heb een JC vries diamant gehad (is nog te koop overigens, vp 725 compleet en maar half jaar gebruikt) en dat vond ik een erg fijn zadel. Het is niet extreem diep, maar zit wel erg lekker.
Ik heb nu en KN allegro, die heeft wel een heel diepe en vaste zit en is ook duurder.