Paardenvoetbal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zaff

Paardenvoetbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 12:52

Hoi Bokt,
Ik had een vraagje,
mn paardje is heel nieuwsgierig, en ik wou graag iets nieuws uitproberen om wat mee afwisseling in het rijden te hebben,
nu leek het me leuk om een paardenvoetbal te kopen.
Alleen ze zijn redelijk prijzig en ik weet niet of mijn paard ze leuk vind.

Weet iemand hoe ik dit eventueel kan testen? Of weet iemand een paardenvoetbal die misschien minder prijzig is maar wél helemaal veilig en stevig?

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 12:53

ik lees dit ook even mee zoek ook wat leuks voor mn horsie :D ik zat al te denken aan een skippybal

Zaff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 13:01

sprozee schreef:
ik lees dit ook even mee zoek ook wat leuks voor mn horsie :D ik zat al te denken aan een skippybal

Ja, die had ik ook al in gedachte! Alleen zijn die wel stevig genoeg? En is dat handvat niet gevaarlijk?

SophievdV

Re: Paardenvoetbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:04

Let op! Bij paardenvoetbal moet je een GROTE bal gebruiken en geen skippybal. Zelf heb ik ondervonden wat er kan gebeuren als je een te kleine bal gebruikt. Samen met mijn paard ben ik namelijk over de kop geslagen, omdat hij met zijn voorbeen óp de bal kwam.

Zaff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 13:05

Pletje123 schreef:
Let op! Bij paardenvoetbal moet je een GROTE bal gebruiken en geen skippybal. Zelf heb ik ondervonden wat er kan gebeuren als je een te kleine bal gebruikt. Samen met mijn paard ben ik namelijk over de kop geslagen, omdat hij met zijn voorbeen óp de bal kwam.

Dankje voor je antwoord!
dan ga ik dat dus absoluut niet doen.
Maken jij en je paardje het beiden goed?

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:09

ik wil er ook neit bij gaan rijden ik wil het voor hem voor in het weitje gebruiken zodat ie een beetje kan spelen

lover111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:09

misschien kan je op een manege vragen of ze grote ballen hebben. waar ik rijd doen we ook regelmatig paarden voetbal. ik weet natuurlijk niet of hun dat ook doen maar je kan het altijd navragen.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:10

De oplossing: een fitnessbal. Kost bij de Kruidvat 7 euri.
Weet niet of ze ze altijd hebben, ik heb ze sinds ik er daar een gekocht hebt (en die leeft al bijna een jaar!) een paar keer gezien. Maar goed, misschien de Blokker of Etos ofdergelijke.
Bij de Perry sport zie ik een gymbal voor 14 euro.

De Kruidvat bal is iets van 75cm hoog, ideaal voor ponys maar een paard gaat ook prima. Idd wel rustig aan doen, anders gaat hij erover heen!! Die van mij is er eens opgeklommen, onder het zadel, beetje fanatiek.
Het is gewoon zon blauwe bal zonder handvat, er zit een handpomp bij.
Kunnen ze leuk tegenaan trappen, beetje oefenen, balletje overgeven van paard naar paard. Maar niet te snel eropaf of overheen!

Op scheveningen heb ik een extra stevige strandbal van 110cm gekocht voor een tientje, moet m alleen nog eens oppompen (tja, hoe doe je dat? Naar de pomp even rijden een keer maar).

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:11

Ja het gaat verder prima met ons.

Wij hadden trouwens wel een echte voetbal, maar deze bleek alleen voor ponies geschikt te zijn. Aangezien het een bal was van de rijvereniging en ze alle paarden uitnodigden gingen wij ervan uit dat het om een geschikte bal ging.

De bal voor paarden meet 1,20 m geloof ik en wij voetbalden met een bal van 90 cm. Nietsvermoedend gingen mijn paard en ik in draf achter de bal aan. In zijn enthousiasme tilde hij zijn voorbeen hoger op en hop, daar lagen we. Pas een paar uur later werd verteld dat dit eigenlijk een bal was voor ponies.

@Smotz: 75 cm is nog veel te klein voor een doorsnee paard. Niet doen :n

Zaff

Re: Paardenvoetbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 13:20

Dankjullie voor de antwoorden! :)
@lover111, ik heb het al nagevraagt bij de manege, maar daar heeft een lesgeefster zelf 1, en ze leent niet uit. (jammer genoeg:P)
@Pletje123, okee gelukkig maar. Okee, mn paardje is ongeveer 1,67 hoog, dus dan heb ik wel een bal nodig van minimaal 1,20? Liefste nog iets groter?

Groetjes