Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Juliette86 schreef:Ik heb bij Arthurs een fles neatsfoot oil gekocht met als merkje Lexol. Hierop staat non-darkening maar ik heb het vandaag op een hoofdstel gebruikt en die is toch een paar tintjes donkerder geworden. Is wel heel erg mooi geworden maar ik durf hem straks niet op mijn roodbruine zadel te gebruiken. Veel te bang dat die donker bruin blijft.
WillieB schreef:en vergeet niet dat leer een natuurproduct is en niet gelijk aan kleuring als je olie gebruikt ,onafhankelijk welk merk zal het niet altijd tot hetzelfde resultaat leiden.
om een zadel licht van kleur te houden worden ze meestal alleen maar gepolished en niet geolied .
Zodra jij dan gaat olieen kan dat een wereld van verschil worden.
wij gebruiken alleen maar HermannOakleather omdat dat zo mooi diep bruin en warm kleurt met pure neatsfoot oil(mits je echt door olied)
. Hou het op wax.
. Ga het dan misschien toch nog proberen op een nieuw hoofdstel, dat is toch wat fijner dan wax.
Ik heb de oil besteld, voor maar een eurie extra. Hopelijk komt ie vandaag in huis, dan kan ik vandaag al gaan poetsen