Beenbescherming, tussen de bomen het bos niet meer zien..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Beenbescherming, tussen de bomen het bos niet meer zien..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 15:54

Ik ben een beetje aan het rondspeuren voor goede beenbescherming voor mijn paard. We doen niet iets bijzonders, enkel als bescherming met balkjes/sprongetje of wanneer ze uit haar dak mag gaan.

Welke is het meest geschikt?
Simpele peesjes, 3-in-1, leren enz.

Stel dat de prijs niet uit maakt, wat zou je dan aanraden als echt goede bescherming?

Snoevie

Re: Beenbescherming, tussen de bomen het bos niet meer zien..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:00

ik vind zelf voor het 'gewone' werk de Eskadron flexisoft prettig(goede pasvorm voor mijn pony)en als we springen hebben we de Eskadron flexisoft cross country beschermers met een flap die ook de voorkant van het been beschermt.
de benen worden niet heel erg warm onder de eskadrons naar mijn beleving,ook een prettig pluspunt.

ook heb ik goede ervaringen gehoord over de veredus peesbeschermers

als je wat goedkopers/simpelers zoekt,de BR beschermers zijn ook fijn. maar persoonlijk vind ik de Eskadrons beter zitten.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:00

Gewone peesjes (en dus aan de voorkant open) en het liefst van leer. Biedt bescherming aan de achterkant en leer ademt meer dan neopreen gevoerde dingen, waardoor de kans op oververhitting van de pezen kleiner is. Mocht je geen leer willen zou ik het zo simpel mogelijk houden door Br's aan te schaffen, zitten prima. Maar mocht je extra- ademende en air-stream dingen kunnen betalen: doen.
3-in-1 zijn in mijn ogen kookpannetjes voor de pezen en komen er bij mij dus niet in.
Laatst bijgewerkt door muiszje op 04-04-10 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:01

Als de prijs niet uit maakt zou ik voor N.E.W airoflow gaan. Maar die zijn flink aan de prijs voor wat jij doet.

Voor wat jij doet zou ik gewoon van de 20 euro HH peesjes kopen. iig geen 3 in 1 die dingen vind ik echt prut. Zuigen zich vol met water. En geeft denk ik niet veel meer bescherming dan een HH peesje. Wel zijn ze even warm.

Leren peesjes met een leren voering is ook een goede optie. Maar ook die zijn vaak flink aan de prijs. (eventueel heb ik nog een setje liggen maat full die ik wel wil verkopen pb maar voor meer info)

lovesSkippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:09

http://www.loesdau.de/websale7/Magnet-Memoryfoam-Gamaschen,-Horse-Friends.-F%fcr-Vorderbeine.htm?Ctx=%7bver%2f7%2fver%7d%7bst%2f3eb%2fst%7d%7bcmd%2f0%2fcmd%7d%7bm%2fwebsale%2fm%7d%7bs%2floesdau%2fs%7d%7bl%2fDeutsch%2fl%7d%7bmi%2f04%2dgamaschen%2fmi%7d%7bpi%2f60536%20%20%20%20%20%20%20%20%20%2000012%2fpi%7d%7bpo%2f3%2fpo%7d%7bsf%2f%3cs1%3ega%3c%2fs1%3e%2fsf%7d%7bfc%2fx%2ffc%7d%7bp1%2fcdf32d0fa2c3b7c018ba7c3822db4d1e%2fp1%7d%7bmd5%2f02f6507d49e326c3ea4f3100dbe18525%2fmd5%7d

deze heb ik vorige zomer gekocht bij Loesdau in Duitsland.

ik vind ze ideaal. mijn paard heeft een zware pees blessure gehad en ik was op zoek naar iets wat goed beschermde niet te heet werd en ook niet te gek werd kwa prijs. heb toen deze beschermers gevonden en ze bevallen goed.

gypsylover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:33

ik heb gewone peesjes...maar mn vriendin gebruikt altijd 3 in 1
ik denk dus gewone peesjes voor jou doeleinde ;)

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:38

Ik vind die 3-in-1 beschermers echt verschrikkelijk! Dat is een soort sauna voor de benen van je paard en als het een beetje nat is zuigen ze zich vol met water.
In jouw geval zou ik ook gewoon voor peesjes van HH of BR ofzo gaan, niet zo duur en beschermen goed genoeg voor wat jij doet aan springen e.d.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 17:42

En, wat zijn de ervaringen verder met leer? Vind ze erg mooi.

Heb wel met 3-in-1 beschermers gewerkt en het staat vind ik altijd erg netjes. Grootste nadeel blijft zeker de warmte en waar ik idd niet aan gedacht had het nat worden (destijds alleen mee gewerkt in binnenbak).
Hoe snel droogt het leer en hoeveel onderhoud moet je eraan verrichten?

Die peesjes uit de link zijn ook netjes. Fijn vind ik dat stukje bovenaan bij de pees wat wat in kan deuken. Duurdere van Eskadron hadden dat ook in rubber.
Kan deze binnenkant eruit?

lovesSkippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 17:58

RianneH schreef:

Heb wel met 3-in-1 beschermers gewerkt en het staat vind ik altijd erg netjes. Grootste nadeel blijft zeker de warmte en waar ik idd niet aan gedacht had het nat worden (destijds alleen mee gewerkt in binnenbak).

Die peesjes uit de link zijn ook netjes. Fijn vind ik dat stukje bovenaan bij de pees wat wat in kan deuken. Duurdere van Eskadron hadden dat ook in rubber.

nee dat niet, de binnen kant is van memory foam, dus gaat staan naar het been van het paard na gebruik wordt het weer "hard", en kan je het dus ook gebruiken voor andere paarden.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:54

3 in 1 vind ik ook niks, beschermen naar mijn idee niks meer dan een bandage en ze zijn hartstikke duur. BR heb ik erg goede ervaringen mee :D Blijven perfect zitten. Het nadeel van leren peesbeschermers vind ik wel dat je er veel poetswerk mee hebt, tenminste, ik heb er veel poetswerk mee omdat ik ze mooi schoon en goed wil houden. Kunststof duw je in de was en klaar. Ik weet niet wat voor bodem je hebt? Maar als je vaak in de modder rijd kan ik je aanraden er een paar kunststof peessies bij te nemen. Laatst waren er bij Divoza Pagony peesbeschermers in de aanbieding, weet niet of die dat nog zijn? Maar dat zijn ook wel fijne peesbeschermers :)

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:56

ik heb zelf eskadron Allround beschermers, vind ze erg fijn!

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:15

Ik heb zowel leren als rubberen, bevallen mij allebei goed :),
Misschie ndie van pessoa? Heb er verder geen ervaring mee :P

Afbeelding Afbeelding

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 19:16

Hmm.. die zijn, bijzonder...

lovesSkippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 19:33

HouvanPonys schreef:
Ik heb zowel leren als rubberen, bevallen mij allebei goed :),
Misschie ndie van pessoa? Heb er verder geen ervaring mee :P

Afbeelding Afbeelding

naar deze beschermers heb ik toen ook gekeken en wilde ze bijna nemen tot ik de prijs zag, vond ze wel erg duur

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:06

Volgens mij zijn ze idd wel duur maar omdat de ts in haar openingspost dit zette:
Citaat:
Stel dat de prijs niet uit maakt, wat zou je dan aanraden als echt goede bescherming?

Dacht ik, misschien is dit het? :Y)

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:28

hoe duur zijn ze dan? en van welk materiaal? is het wel een beetje goede pasvorm? heb je ze in handen gehad?

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:05

Nee, net wat ik net zei, ik heb er geen ervaring mee :)
voor €84,00
achter €44,00

verschilt per winkel natuurlijk. :)
Misschien zoeken op bokt? ik heb geeen idee hoe de kwaliteit is :P

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:36

Ik zou eigenlijk helemaal geen bescherming nemen hiervoor; je doet niets geks.

Als je wel bescherming wilt moet je even goed kijken wát je wilt beschermen en daar je keuze van laten afhangen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 08:27

nou ik vind het zelf wel fijn als het paard bescherming omheeft bij het springen. verder als je paard zichzelf niet aantikt dan is het bij gewone dressuur idd niet nodig.

ik heb trouwens zelf de ervaring dat leren peesbeschermers juist ook erg warm worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 09:00

RianneH schreef:

Mijn ervaring is goed. Met leer en leren voering. Paard zweet niet onder de bescherming. Iets wat hij wel doet bij neopreen. Ondhoud valt ook wel mee. Ik spoel ze af als er zand op zit en daarna vet ik ze in. Maar meestal zit er geen zand in of aan. En dan leg ik ze gewoon weg.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 09:02

welke leren beschermers heb jij?mijn ervaring met leer is dat het wel zweterig is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 09:14

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 11:04

Die zijn chique!! Heb ook leren met leren voering, idd wordt er bijna niet warm onder :)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 21:45

Oewh die zijn erg mooi. Jij wou ze kwijt of niet?

Ik wil ook zeker niet iedere keer de bescherming gebruiken, maar af en toe kan ze zo uit haar dak gaan, dat het dan wel prettig is om iets voor de zekerheid om te hebben. En wanneer ze plots haar achterbenen toch verder op moet tillen dan normaal, zoals bij balkjes, gaan ze niet altijd hoe ze moeten gaan.
Zal ze hooguit eens per week gebruiken.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:46

Ik zou in ieder geval voor een model met een harde kaft gaan, aangezien je er ook mee wilt balken lopen en een sprongetje.

Dus de 3 in 1 beschermers en pijpkousen vallen dan al af. Deze vind ik persoonlijk meer geschikt voor dressuur.

Een gewoon model beenbeschermer voldoet prima. En tja, of je dan leer of kunststof wilt is een beetje een persoonlijke keuze. Beide hebben hun voor en nadelen.
Als je sowieso al veel op natte bodem rijdt zou ik kunststof nemen, leer vraagt dan erg veel onderhoudt.