zadel gaat beetje naar voren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shiana

zadel gaat beetje naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 10:44

hallo ,

Heb steeds het idee dat mijn zadel iets te ver naar voren komt , ik zie niet dat het schuift. Tijdens longeren oid .
Maar als ik eventjes bezig ben , lijkt het of het sjabrak op dezelfde plek ligt en het zadel iet s naar voren is gekomen.
Is het zadel dan te small of te breed?
Moet ik op andere singelstoten aansingelen.?
Zadel lijkt prima te passen , maar als die schuift lijkt me dat toch een teken dat er iets niet goed is .

Lithya

Re: zadel gaat beetje naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:05

Iemand vragen die er echt verstand van heeft. Als een zadel niet goed blijkt te liggen, en dat zie je niet altijd gelijk, kan dit zeer veel problemen gaan geven.

shiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 10:50

ja dit is zeker de beste keuze.. maar zou toch graag horen hoe jullie er erover denken .. neem aan dat hier ook mensen zijn met ervaringen met zadels die niet goed liggen. zou graag willen weten als een zadel naar voren schuift , zie mijn startbericht waar het zadel dan niet goed zou kunnen zijn .

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:52

Het kan echt zoveel zijn :) . Maar als je tussen te breed en te smal vraagt, zou ik eerder zeggen te smal.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:56

Als een zadel schuift ligt het niet goed, kan aan zoveel verschillende dingen liggen. Als het te breed is dan gaat het schuiven naar voor en naar achter, maar ook als het te smal is kan het schuiven.
Gewoon een zadelpasser bellen, niemand gaat je hier kunnen vertellen hoe het nu juist zit, omdat we het niet kunnen zien en voelen. Daarvoor dingen nu net zadelpassers, gaat zowel voor je paard als jezelf veel fijner zijn als alles past en niet meer schuift

shiana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 11:10

heb een thorowgood zadel die te verstellen is .. Vandaar ook dat ik het hier vraag. Maar zal er een zadelpasser bij halen . Wou alleen wat ervaringen weten.
Of er bepaalde maatregelen voor zijn .. als een zadel naar voren gaat dat die dan te breed is , of juist te smal .. of dat de singel dan niet goed ligt .. of wat dan ook .. was vooral even benieuwd .. Maar zal van de week eens iemand gaan bellen.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 23:58

Schuiven heeft meestal niet echt te maken met de breedte van de boom maar vaker met de vorm van het paard. Een ronde buik of overbouwd zijn kan dit veroorzaken. Maar zoals gezegd, zonder het paard/pony te zien, is het raden wat de oorzaak is.
Een zadelpasser/zadelmaker met een goede opleiding en ervaring kan hierbij helpen, er zijn oplossingen voor :j

Nimblissanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:11

Zadelmakers hoeven inderdaad ook niet duur te zijn, en kunnen een heleboel ellende voorkomen!