welk zadel? En waar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Castellon

welk zadel? En waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 01:07

Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Na jaren geen eigen paardje meer te hebben gehad ben ik sinds een aantal maanden weer terug in de paardenwereld en helemaal in de wolken met mijn lieve fjord.

Nu ben ik op zoek naar een fijn zadel, voor hem en voor mij. Hij is vrij breed en heeft weinig schoft, wat dat betreft een echte fjord dus. Het liefst wil ik een australian stock of 'endurance-achtig' zadel.

'vroeger' had je voor dit soort dingen de horseman outfitter, die ook nog eens hier in de buurt was (Gelderland).
Maar nu zij gesloten zijn weet ik het niet zo goed meer.

Boomloos (barefoot) hebben we geprobeerd maar was niets voor ons.

Heeft iemand een tip? Een merk, een winkel of een plek waar ik HET zadel voor mij en mijn paardje zou kunnen vinden?
Alvast bedankt voor het meedenken en de reacties!

kimmie88

Re: welk zadel? En waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 01:09

Een breed VZH zadel een idee? Misschien iets richting de dressuur?
Met evt een verwisselbare boom.
Denk dat (bijna) iedere zadelmaker wel deze zadels te koop heeft

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 01:35

Neem eens contact op met de Country Mill in Nijkerk. Zijn prima mensen met veel ervaring en veel verschillende zadels in de richting die jij zoekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 08:09

misschien een massimo Trail? dat is een "endurance" zadel en Massimo ligt vaak heel goed op ronde paarden.

Neem eens contact op met Herman (van country Mill) of met greendistance.nl

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:42

Ik zat ook aan de Trail van Massimo te denken. Ik heb er ook een op mijn fjord liggen en ik vind het echt een aanrader. Herman en Esther hebben beiden het zadel in hun assortiment, het is maar net wie je meer aanspreekt. Beiden verstaan hun vak.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 13:11

dankjulliewel voor de snelle antwoorden!

@kimmie88: een VZH-zadel is in principe niet wat we zoeken... Dat hebben we nu en het is wel aan vervanging toe. Een nieuw zadel mag van mij wel wat 'stoerder' zijn.
Maar mocht het moeilijk zijn om te vinden wat ik zoek, zou het wel een optie kunnen zijn want je hebt denk ik gelijk dat bijna iedere zadelmaker wel iets in die richting heeft.

@Kukkie: ga meteen even kijken bij Country Mill op de website, thx voor de tip!

@Nini-roosje en fjordnina: Massimo heb ik inderdaad al heel goede dingen over gehoord! In eerste instantie spreken de zadels qua uiterlijk me niet verschrikkelijk aan. In ieder geval niet op de foto's die ik zie, maar heb ze nog niet in het echt gezien. Maar als ik hoor hoe fijn ze blijkbaar zitten (voor de paardjes en de ruiters) ga ik er toch eens naar kijken.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:17

Ik vind het uiterlijk van een zadel altijd ondergeschikt aan het comfort. Ik bedoel, je zit erop dus hoeveel procent zie je zelf nu helemaal? De ruitjes in de zitting houden veel mensen tegen, maar ik snap dat nooit zo goed. Daar zie je niks van en het weegt niet op tegen het comfort van ruiter en paard wat toch al een vrij moeilijke combi is.