Ik heb het gevoel dat mijn fjord niet helemaal tevreden is met de bitten die hij nu in heeft (simpele dubbel gebroken en enkelgebroken bustrens) Hij heeft een gevoelig en kleine mond waardoor er niet zo dikke bit in past, ik heb het gevoel dat de bitten die ik nu heb wel wat te dik zijn en te smal. Ik heb vandaag met een stro touwtjes gemeten en ik kwam op 13 cm uit, nu zijn mijn bitten 13 cm en 13.5 maar er moet toch aan beide kant een halve cm over zijn ongacht welke bit het is? Hij kauwt gewoon lekker op zijn bitje maar hij kan ook vreselijk vast houden (dit is omdat hij aan 1 kant wat stijf is)
Wat voor bit adviseren jullie voor mijn fjord?
Groetjes Florien
Bodan
Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-10 10:30
Niemand?
LucianoS
Geplaatst: 04-04-10 11:21
hoe dik zijn je bitten nu ? weet je dat ? je hebt van HH de goldbrass bustrensjes deze is 13mm dik met goudkleurig mondstuk zodat je paard lekker gaat knabbelen en mischien meer negeeft aan zijn moeilijke kant . maat 13,5 zou gewoon goed moeten zijn voor je fjord.
ik zelf heb een k&k aurigan dubbelgebroken bustrens maat 18mm en mijn ruintje zit rechtsom vast zeg maar en pakt het bit ook vast ...een paard is van nature aan 1 kant scheef zeg maar( vast zitten) dit kan je alleen maar met veel geduld en trainen verbeteren
je hebt ook robart bustrensjes - paard kan het bit niet vast pakken omdat deze bitje kunnen draien zeg maar.
Ik zou het niet weten hoe dik de bitjes zijn, ik zal morgen even meten. Ik zat zelf ook al te denken aan een KK bit maar die zijn vrij prijzig, die HH gold brass zijn niet zo "duur". Zit er dan ook veel kwaliteitsverschil in? Of wat maakt de prijs zoveel hoger?
Sjolvir
Geplaatst: 04-04-10 19:37
Mocht je denken dat het probleem het bit is. (Eerst alle medische dingen uitsluiten, zoals gebits problemen.)
Is het vaak handiger om even je stalgenoten te bevragen of vrienden wat die aan bitten hebben, zodat je het kan uitproberen. Gewoon even paar weekjes mee rijden. Vaak hebben mensen nog ongebruikte bitten liggen.
Aangezien je anders toch geen idee hebt wat je moet kopen.
Ik hou van simpel, dus zo simpel mogelijk bit.
Sjol loopt op enkelgebroken ringen trens. Tobago op dubbel gebroken ringen trens. Gewoon allebei van roestvrij staal.
Ik zag met die goldbrass bit dat er verschil in prijs zat tussen de bus en watertrens, weet jij dat misschien Marissa? @ sjolvir : naja hij heeft opzich geen problemen met het bit hij neemt het wel aan maar ik denk dat een smaller bit wat fijner voor hem is en so wie so de bitten die hij nu heeft zijn misschien toch aan de krappe kant. Tandarts is laatst al langsgeweest maar zijn gebit is top, zadelmaker komt woensdag langs. Ik wil gewoon wat anders proberen omdat hij het altijd moeilijk vond om een constante aanleuning te hebben. Ik heb maar 1 stalgenoot hihi en zei heeft de zelfde maat en werking van bit, behalve dat zij dan een watertrens heeft.