wat voor zadel voor paard met vlakke rug

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

wat voor zadel voor paard met vlakke rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 22:11

ik ben op zoek naar "het perfecte" zadel voor mijn kwpn-merrie. Ze heeft een moeilijke rug om een geschikt dressuurzadel voor te vinden, namelijk heel weinig schoft en een vrij rond model. Je zou het kunnen vergelijken met een haf-rug, maar dan iets minder breed. Ze heeft aan 1 kant groninger bloed en dat zit een beetje in haar model (hoewel ze niet grof is overigens). Ik had een passier gg voor haar, die ligt er re-de-lijk goed op (schoft mooi vrij, voldoende ruimte in de kussens, maar zit iets beweging in de kussens als ik hem er bloot op leg in de draf). Dit zadel is echter voor mijn bouw echt absoluut ongeschikt. Ik heb er te lange benen voor, kom met mijn knieën over de wrongen heen, rijdt gewoon niet fijn.

Heeft er iemand een tip welk merk / type zadels geschikt zouden zijn voor een paard met dergelijke rug?

Britt

Re: wat voor zadel voor paard met vlakke rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 22:13

Je zou een massimo zadel kunnen proberen, speciaal voor rondgeribde paarden en ligt perfect op haflingers en nog veel meer van dat soort paarden.

Ester Groen van www.greendistance.nl is een leverancier en past ze ook aan. Zeer aan te bevelen :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 08:35

ik had een erg ronde merrie wat rechtere rug niets bleef daar lang goed op liggen helaas. De nieuwe eigenaar gebruikt een kieffer ik gebruikte een WOW die laatste bleef perfect liggen en door de lucht ging hij ook niet schuiven.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:16

Massimo is inderdaad een goede tip. Juist voor dit soort ruggen is hij ideaal.

duckiedaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 17:36

na veel passen en zoeken voor mijn hafkruising met vlakke rug en brede ribbenkast uitgekomen op een wintec zadel was er eerst zelf niet kapot van maar t ligt super en t rijd ook nog eens lekker plus de prijs was ook nog een gunstig en makkelijk aan te passen !