Hoi bokkers, ik zit al een tijdje te dubben over de aanschaf van verende veiligheidsbeugels. De sprenger bow balance heb ik inmiddels op ebay gezien voor een concurrerende prijs, maar het liefst zou ik qua veiligheid de safestyle kopen, of zouden die bow balance met die slag erin toch net zo veilig zijn als de safestyle die aan één kant dus gewoon open zijn?? Ik heb niet zo'n ruig paard, maar heb wel een keer met paard en al een carambole gemaakt met het asfalt... Nu zag ik op inet dat er ook shock absorbers van Safestyle zijn. Iemand ervaring met deze verende dempers?
Geen ervaring met safestyle, maar rij zelf al jaren met GPG verende beugels en wil nooit meer zonder. Die zijn ook verkrijgbaar als veiligheidsbeugel. Dus met zo'n slag erin. Moet je wel even goed zoeken denk ik maar ze zijn er wel.
Tally_Ho
Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-10 09:14
Ja, van GPG heb ik ook goede berichten gelezen! Het is allemaal wel een aardige rib uit mijn lijf, hoewel ik het er wel voor overheb. Jammer dat je ze niet allemaal ergens kan uitproberen want voor 100+euro heb ik graag meteen de goede :/ Ik struin heel inet af en kwam ook nog deze tegen: http://www.huppa.nl/beugels-ook-western ... ttflc.html Klein prijsje. Merk staat er helaas niet bij.
Zie niet hoe die schokabsorberend kunnen zijn. Misschien dat het zooltje kan kantelen ? Het zijn ook geen veiligheidsbeugels in ieder geval.
Niemand in de buurt met sprenger of GPG beugels ? Als je in de buurt woont mag je die van mij gerust een dagje ophalen. Misschien een andere bokker in de buurt met deze beugels ?
Wel zo verstandig om ze eerst te proberen. Ik heb ook al mensen gehoord die het helemaal niks vinden verende beugels.
Schangah
Geplaatst: 01-04-10 12:07
shock absorbers van Safestyle lijken ook op het losse systeem van GPG de adapter
Ik heb zelf de gpg en de sprenger, ben tevreden over beide.
Utixo
Geplaatst: 01-04-10 12:09
Waar woon je? Als je bij mij in de buurt woont, mag je gerust eens komen rijden met mijn GPG.
Tally_Ho
Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-10 13:48
Ik woon in Alkmaar, aardig uit de buurt dus. Ik heb huppa.nl gemaild over die beugels. Van safestyle een berichtje gehad, hun adaptors (vergelijkbaar met die van gpg) kosten 64,95. Scheelt toch wel weer iets... ik ben benieuwd wat ik van Huppa hoor.