Zadelmaker 1:
Om heel kort door de bocht te gaan, betreffend persoon heeft mij geen passend zadel aangemeten. Er was aangegeven dat het een moeilijke klus zou zijn om het zadel passend te krijgen, echter was zij van mening dat dit kwam door de "scheve" rug van mijn paard. Uiteindelijk heb ik voor €1200 een 2de hands zadel op maat gekregen, welke nog steeds schoof. Dit zou na training over gaan... Echter heb ik nog geen 2keer met dit zadel gereden aangezien ik een ander (passender) zadel aangeboden kreeg (te leen) van vrienden, Dit is ruim 1,5 jaar geleden gebeurd. Nooit meer omgekeken naar mijn "oude zadel". Terug gaan naar betreffende zadelmaker is geen optie, deze rekent dan gewoon weer kosten door terwijl ik het daar niet mee eens ben aangezien ik betaald heb voor een passend zadel, en ik nogsteeds geen passend zadel heb.
Zadelmaker 2:
Persoon heeft het zadel van zadelmaker 1 gepast, deze bleek totaal verkeerd te liggen. Het zadel was veel te lang, drukte op de schoft en nieren, lag "los" op de rug en ga zo maar door. Vervolgens heeft zij een aantal zadels opgelegd, allemaal hetzelfde probleem: ze zijn te lang/ er is te veel ruimte onder de rug. Vervolgens is het paard opgemeten alvorens een aantal fabrikanten gebeld zijn. Geen van allen zegt deze maat te kunnen leveren. Er bleek een merk, Massimo, geschikt te zijn voor paarden met een zeer korte rug. Zadel zou 1200 euro kosten, dan had ik een nieuw zadel op maat.
Gisteren, telefoon: het massimo zadel zou bij nader inzien niet gaan passen. Enkele zadel dat nog op maat te maken is is een Albion á 2400 euro. Heel simpel: dat geld heb ik niet. 2de hands is het zadel niet te vinden (K4 met teruggewerkte kussens en een speciale boom). Zadelmaker 2 zegt mij verder niet te kunnen helpen.
Vandaar dat ik nu eens een topic op bokt plaats, misschien heeft iemand van jullie ook zo'n pony staan welke uiteindelijk wel een passend zadel heeft gevonden. Dat zou super zijn
De eissen/ problemen:
- hoge schoft
- scheve bespiering in de schouders
- korte rug, kussens mogen eigelijk niet langer dan 38 cm zijn (en dit is extreem kort)
- mijn kont moet erin passen, min. 17''
- GEEN zadel van €2000. 2de hands moet het zadel dus ook te verkrijgen zijn.
Wanneer er weer zadels voorbij komen die aan de eissen voldoen kan ik weer naar mijn zadelmaker stappen. Op dit moment zitten we gewoon een beetje vast.
Alvast bedankt voor het lezen