Met pessoa longeren en bitloos, kaakgekruist Emiel Voest?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Met pessoa longeren en bitloos, kaakgekruist Emiel Voest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 11:13

Ik kan het niet op Bokt terug vinden maar zijn er mensen die hier ervaring hebben met het longeren met een pessoa tuig maar dan wel met een bitloos hoofdstel?
Een kaakgekruiste, de Bitless van Emiel Voest.

Ik gebruikte dit systeem voorheen toen ik met bit reed geregeld en zou het nu ook weer willen gebruiken maar ik wil hem geen bit meer in doen.

Zou het met een kaakgekruist hoofdstel kunnen?

Of zouden de signalen heel onduidelijk zijn?

8nnemiek

Re: Met pessoa longeren en bitloos, kaakgekruist Emiel Voest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:27

Ik gebruik dan zelf liever een normaal halster, dat snoert niet zo het hoofd in, en is daardoor wat duidelijker

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:34

Ik doe het dan idd ook met een halster, werkt bij de mijne even goed. En anders het Dually halster van Monty maar dat vind ik dan al weer wat minder vriendelijk.

Denk overigens wel dat het gewoon kan. Doel van de pessoa is dat deze druk geeft waardoor het paard in een houding gaat lopen waar de druk weg is. Die druk geeft de pessoa dan ook op je kaakgekruisd dus imo zou dat gewoon kunnen. Gewoon een keer proberen toch?

teunis7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 11:41

Ja hoor, dat gaat prima. +:)+
Gewoon de katrolletjes vastmaken waar je normaal je teugels aan vast maakt.
Ik heb hem wel iets in moeten korten om de juiste houding te kunnen krijgen en ik maak hem alleen tussen de benen vast. Ik vraag geen verzamelde houding maar alleen voorwaarts/neerwaarts. Succes ermee!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 13:00

Ok, dat is fijn om te horen, ga het dan maar gewoon eens proberen en anders met een halster.

Bedankt!