trailer laad hulp Easy Loader of dually

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

caj2008

trailer laad hulp Easy Loader of dually

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 12:18

wie is er bekent met de easy loader of dually? en welke werk het beste?

Afbeelding

Afbeelding

Caira

Re: trailer laad hulp Easy Loader of dually

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:19

zoek iemand die je probleem grondig oplost, beide zijn hulpmiddelen die in verkeerde handen het probleem groter kunnen maken ipv oplossen.

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 12:22

ik heb geen groot probleem hoor mijn hengsten gaan gewoon op de trailer. Maar met wandelen wil ik wat meer zekerheid.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:26

Al eens een hengstenketting geprobeerd? Lijkt me een goedkopere oplossing met ongeveer hetzelfde effect.

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 12:56

sosha je hebt gelijk ,maar vind ik wel heel hard hard.
Als je foto 1 ziet is ook hard maar wel zonder ribbels zeg maar.
Ik heb het al eens geprobeerd inplaats van ketting gewoon touw maar dat werkt toch niet.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:14

Tsja, het paard hoeft er toch niet aan te trekken?

Misschien wel hard, maar wel duidelijk. Ik heb er geen probleem mee om hem te gebruiken als het nodig is. Ze weten het snel genoeg en bij de meeste kun je hem na verloop van tijd gewoon weg laten.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:17

Ik heb de dually een paar keer gebruikt heel rustig maar zorgde alleen bij druk als ze een paar passen terug wilde doen,als ze bleef staan belonen en kwam de druk eraf.
Na 3 keer wast prima en sinsdien is ie niet meer gebruikt.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:20

Dually hebben wij goede ervaringen mee. We gebruiken hem voor in de trailer als onze merrie wat druk is (als ze rustig is eigenlijk niet meer). Ook als mijn dochter een rondje om gaat wandelen met haar en ze wil nét iets meer te zeggen hebben dan met een halster (bijv. met veel wind, daar wordt ze druk van) doet ze ook het dually halster om.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:20

Tja dan zou ik die onderste nemen, die kun je strak trekken over de neus als ze gaan klieren en die bovenste is volgens mij zodat als je aan het halstertouw trekt, je geen druk boven op de neus krijgt, want dan zal een paard juist achteruit gaan en dat wil je natuurlijk niet bij het laden.
Misschien heb ik de werking van beide halsters niet goed begrepen hoor, ik ken ze verder ook niet. Die bovenste helemaal niet en die onderste alleen van het wel eens zien liggen maar nog nooit gebruikt.

Ik zou ook gewoon een hengstenketting gebruiken, een paar keer een goeie ruk is soms al voldoende. En als je daar een ruk mee geeft en daarna onstpant, komt daar alst goed is ook de druk vanaf, zodat hij niet op spanning blijft staan ook al is het paard braaf. Anders blijf je klieren met ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:21

ik heb de Dually. Ik gebruik hem voor het trailer laden(niet dat ik hem nog nodig heb want tegewoordig loopt hij er uit zich zelf op). De dually is een fijn halster om mee te werken. Maar moet wel "wijs" gebruikt worden. hij kan namelijk gigantisch scherp inwerken.
Maar voor jou "probleem" zou ik voor de dually gaan. Die vind ik iets vriendlijker als een hengsten ketting en dat andere ding vind ik erg onvriendelijk(altans zo ziet hij er uit, heb er verder geen ervaring mee.

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:26

Dually vind ik ook heel goed maar ben het volledig met Caira eens. Zoek als het een grondig probleem is hulp, als je ze verkeerd gebruikt doe je veel meer kwaad dan goed. Overigens, toen ik het Dually halster kocht kreeg ik er ook een instructie dvd bij, weet niet of dat nog steeds zo is? Maar zou zeker aanraden eerst de dvd te kijken voor je het halter gaat gebruiken. Heb geen ervaring met het andere halster trouwens.

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 16:58

caj2008 schreef:
ik heb geen groot probleem hoor mijn hengsten gaan gewoon op de trailer. Maar met wandelen wil ik wat meer zekerheid.

wat al eerder is gezegt ik heb geen probleem. Ik wil gewoon contole houden tijdens het wandelen.
Hengstenketting kan ik wel proberen ,maar ben nog wel benieuwd naar ervaring met deze andere dingen.

visiontimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:12

Een hengstenketting werkt door middel van pijn. Zo is mijn paard ook 'verminkt' de ketting sneed onder zn mond en je zag die hele ketting in zn kaak staan! bij sommige paarden zal het vast werken maar met een beetje ongeluk heb je er een met een sterke wil die TOTAAL niet de trailer op gaat.
het dualy halter vind ik persoonlijk fijner. Ik heb Petra Vlasblom langs laten komen en met haar methode mede door dit halster stond íe binnen 10 minuten volledig zonder problemen op de trailer. Het halster werkt met een pressure-release methode. Dat wil zeggen dat als je je touw aanspant er druk achter de oren ontstaat. Zodra het paard naar voren komt moet je gelijk geen druk meer geven. Zo zal het paard zien dat als hij naar voren komt zijn beloning drukvrij is. Daarbij is heel belangrijk dat je het paard zelf veel beloont. Een hele fijne methode! :D

http://www.twomoons.nl

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 20:19

bedankt voor de berichtjes ben er nog niet helemaal uit maar oke :)

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:25

Heb vandaag bij mijn erg sterke,drukke jonge pony het dualy halster geprobeerd,en ik ben er van onder de indruk.Heb voor het eerst gewandeld met een ontspannen,en gezellige pony..ze had het al snel door,en kon dus gewoon met een lang touwtje zonder druk doorlopen.Ik ga er zeker 1 aanschaffen maar alleen voor het buiten wandelen!