Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
?
. Anders kan je net zo goed je trens eruit halen:PCitaat:Hierbij kan ik de hulpen heel duidelijk onafhankelijk van elkaar geven.
Nu ik enkele keren zowel gekruisd als ongekruisd ringvinger/pink heb gereden snap ik ineens veel beter waardoor de stangdruk zo vaak zo hoog ligt, je voelt het gewoon belabberd wanneer de stangdruk wat hoger ligt, zolang je trensteugel maar minimaal evenveel druk heeft.
. Gemakkelijker dan wanneer hij tussen 2 andere vingers inzit
. Citaat:Ik heb juist van mijn instructeur geleerd om mijn slof ('stang') als bovenste vast te houden. Achterliggende gedachte: wanneer je dan een ophouding maakt, maak je een ophouding op je trens, minder op je stang.
en zeker in de Z1 is dat niet nodig.
), de stangteugel wordt dan losser, maar ik blijf wel dezelfde druk op de trensteugel houden...BrittKitt schreef:Bij mij is altijd verteld dat de teugels er onder dienen te hangen omdat je gelijk gewicht in beide handen moet hebben.
Ibonn schreef:Ik rij met de trensteugel tussen ringvinger en pink zoals op normale trens en de stangteugel onder mijn pink. Dus niet gekruist en laag. Heb effe moeten zoeken wat voor mij het fijnst was maar met deze teugelvoering kon ik de stangteugel steeds mbv mijn duim wat losser laten. Die heeft nl altijd de neiging om te kort te wordenen zeker in de Z1 is dat niet nodig.
Denk dat het vooral belangrijk is om te bekijken wat voor jou past. Zo heb ik een hekel aan de teugeluiteinden die óver de teugels hangen, hang ze er altijd onder terwijl gezegd wordt dat ze erover moeten....
BrittKitt schreef:Ibonn schreef:Ik rij met de trensteugel tussen ringvinger en pink zoals op normale trens en de stangteugel onder mijn pink. Dus niet gekruist en laag. Heb effe moeten zoeken wat voor mij het fijnst was maar met deze teugelvoering kon ik de stangteugel steeds mbv mijn duim wat losser laten. Die heeft nl altijd de neiging om te kort te wordenen zeker in de Z1 is dat niet nodig.
Denk dat het vooral belangrijk is om te bekijken wat voor jou past. Zo heb ik een hekel aan de teugeluiteinden die óver de teugels hangen, hang ze er altijd onder terwijl gezegd wordt dat ze erover moeten....
Het ging mij om dit stukje, had eigenlijk even moeten quoten voor de duidelijkheid
(en die kans is redelijk groot...
)